Super Magic

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Malin Sjöström - 29 september 2013 20:49


Jag är så himla nöjd med dagens agilitytävling! Innan vi startade så sköts det en massa från skjutbanan & Java fick smått panik. Jag lyckades dock få kontakt med henne & testade att köra några hinder bredvid planen för att se om hon kunde fokusera. Det kunde hon, helt utan problem.

Första klassen vi startade var agilityklass 1 & där slog vi på stort & vann hela klassen - med 15 sekunders marginal till 2:an!!  Referenstiden var 57 sek, & Java kom runt på 38 sek, behöver jag säga något mer?

När det var dags för hoppklassen så la jag upp uppvärmningen på samma sätt som till agilityklassen & jävlar i min lille låda vad duktig Java var! Med tanke på hur lite vi tränar så är jag grymt imponerad av hur duktig hon är av sig själv. Hon söker linjer som jag bara kunnat drömma om att lära henne. Sen att hon ibland söker andra linjer än dem som är meningen är en helt annan sak.  Det blev disk i andra loppet, men jag är som sagt helt lyrisk över hur duktig min stora fina tjej är.  

Nu vilar vi oss några dagar innan vi börjar träna igen. Både jag & tjejerna har hållit igång länge nu, så vi behöver ta det lite lugnt. Bira kommer inte nåt under veckan heller, så vi kan verkligen passa på att slappa!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards