Super Magic

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Malin Sjöström - 11 september 2013 17:37


En långpromenad under dagen & ett freestylepass nu på eftermiddagen. Det träningspasset var det SÄMSTA ever!! Java kunde till att börja med inte "spinn", sen kunde hon bara "spinn". Jag kände hur mitt tålamod brast mer & mer, & i såna lägen är det bäst att lägga ner, så att jag inte blir arg på henne "i onödan". Men när hon inte alls gör sånt hon annars kan, ja, då fan sätts tålamodet på prov!! Tävlingen om 2 veckor ser extremt mörk ut, men mycket sämre än idag kan det väl ändå inte gå?!

Rally var egentligen duktig, inte på att sitta uppbunden, men på själva träningen. Hon kan inte så mycket & hon är väldigt osäker på orden, så hon försökte så gott hon kunde. Andra passet testade vi "rulla" för första gången utomhus & det gick bra!  Jag fick en känsla av att det kanske kan gå att få henne till en tränings- & tävlingshund trots allt. Visst, än så länge är hon bara 6 månader, men som jag har sagt förut, jag har ALDRIG försökt att träna nån som är så svår som hon är, jösses. Fast nu lever hoppet än.

När jag har sansat mig & känner att irritationen är helt borta så ska jag träna ett pass med dem inomhus. Iaf Java, för jag måste få henne att hoppa över mig, nånting som absolut inte funkade ute idag! Jag lärde ju in det inomhus, så jag får helt enkelt backa tillbaka dit.

På söndag är det en inofficiell utställning i Forshaga där Rally ska vara med, så jag undrar om det finns nån som vill umgås med Java under den tiden? Hon slipper nog helst följa med, & ja, jag slipper helst att ha med henne. Jag vill kunna fokusera på Rally helt & hållet. Så är det nån som känner sig manad att ta hand om prinsessan några timmar?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards