Super Magic

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Malin Sjöström - 18 september 2013 18:48


Idag är det en sån där omvårdnadsdag, både vad det gäller hundarna, mig & lägenheten. En koppelpromenad har vi hunnit med också & båda två skötte sig helt okej. Jag går med dem i koppel alltför lite, så jag får bakläxa på det ibland.  Java kan gå jättebra, men då måste man bli arg på henne först & jag vill inte behöva bli det varje gång, därför måste jag koppelträna oftare.

Om en stund blir det även tandvård för tjejerna, Java fixar jag ju lätt själv, men den lilla Rally, jösses, kommer jag nånsin att klara henne själv?!  Vissa saker får man slita mer med än andra, haha.

Ett litet freestylepass inomhus har det också blivit av, vad dem än gjorde så berömde jag dem.  Så lite motivationsbyggande. Rally börjar bli duktig på att rulla, däremot kan hon inte längre "runt".  Så kan det gå. Vissa dagar känns hon lite mer lättränad än andra, idag var det en sån dag, & då är hon rolig att träna med. Jag hoppas att hon blir sån mer & mer, för då har vi verkligen nånting att bygga på.

Imorrn blir det programträning till musik på förmiddagen, & på eftermiddagen har jag grupp-terapi. Så ska det regna eller vara snorkallt så får det gärna komma på eftermiddagen.  Måste ju filma freestyleträningen så att jag kan rätta till sånt som behöver justeras. Kommer dock inte att lägga upp nån video officiellt för alla, utan nästa helg, när vi tävlar med det nya programmet för första gången så kommer det att filmas & sen läggas ut på Youtube.

Nu ligger tjejerna & tuggar på ett varsitt ben, helt klart nöjda med livet.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards