Super Magic

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

SKK-reggad!! :D

Av Malin Sjöström - 29 maj 2013 18:26


Nu är Rally registrerad i SKK & har fått sitt svenska reg.nr Detta innebär att det är fritt fram att anmäla till kommande utställningar, men eftersom det är ett bra tag kvar dit så kommer jag inte att anmäla oss än, men det känns ändå bra att kunna göra det.  



Dagen startade med ett par timmars freestyleträning på Dog-o-rama med Elin & My. Rally tyckte att det var hemskt när jag tränade med Java & hon själv var tvungen att sitta fastbunden. Så jag vet vad jag måste jobba på, för mina hundar ska kunna tåla att jag tränar med andra utan att själva gå upp i stress & panik. Sen HUR jag ska lära Rally det återstår att se, med Java har jag ju aldrig haft det problemet.

Efter träningen hann vi vara hemma nån timme innan jag var tvungen att åka till stan på terapi & Rally fick tillbringa den tiden hemma hos Lina. Java fick stanna kvar hemma eftersom hon inte har några ensam hemma-problem längre. Snart börjar den träningen även med Rally, något jag tror blir en riktig utmaning! Jag minns ju hur Magic var, det tog lååång tid innan han kunde vara ensam utan att förstöra nånting. Men till slut gick det, så nog ska det gå även denna gång!

För bara en liten stund sen så tränade jag lite med dem här hemma. Java fick göra några "lugna" trick & snacka om att hon var ivrig! Jisses, hon ville göra allting, allra helst "puss" så hon slibbade ner hela ansiktet på mig.  Men det är sånt man får ta, allt för min mysiga brud.
Rally fick sitt första träningspass (bortsett från namnträningen i förmiddags) nånsin! Vi försökte med "sitt", men Rally hälsar att det inte var så himla lätt. Hon stod mest upp med framtassarna mot godiset, men jag räknar ju inte med att hon ska förstå på en gång. Jag ska försöka träna detta med henne ett par gånger varje dag, så får vi se hur det utvecklar sig.

Imorrn om det är fint väder (eller iaf uppehåll) så ska jag gå iväg till skogen & släppa damerna lösa. Det ska bli spännande att se hur Rally reagerar då, jag tror inte att hon har varit i någon skog tidigare. Så det blir säkert en spännande upptäckt!

 
 
Elin och Billy

Elin och Billy

29 maj 2013 18:31

Åh vad roligt! Så söt hon är :D

http://aktivaussie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards