Super Magic

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Malin Sjöström - 5 maj 2013 18:25


Dagen startade med en långpromenad tillsammans med Elin & hundarna. Java & Leo badade en hel del, & David, ja, han blötte ner sig lite iaf.  Tänk att det kan vara så roligt att simma efter pinnar gång på gång.
Vi gick i skogen & där brukar man nästan aldrig möta nån, men idag var nog hela Karlstad där!  Vi mötte origenterare, både till fots & till cykel - hur många som helst! Så det blev en del inkallningsträning för hundarna, & visst, det är alltid nyttigt, men det bästa med den vägen har ju varit att man typ aldrig möter nån så att hundarna kan springa lösa lite som de vill. Ska man nu behöva fundera ut någon annan bra väg där man slipper folk?

I övrigt så har dagen varit seg, eller rättare sagt, JAG har varit seg. Jag känner mig trött & längtar mest tills jag får gå & lägga mig. Java skulle mer än gärna träna, men jag har ingen sån motivation. Måste försöka ta tag i det snart, bara lära henne nånting nytt, var ju längesen sist. Men ibland är det bra med träningsuppehåll, vi får väl se vart det här slutar. Det vi kör mest just nu är ju agility eftersom vi har en lång sån säsong framför oss! På onsdag blir det ne träningstävling & nästa helg börjar de riktiga tävlingarna!  

Ovido - Quiz & Flashcards