Super Magic

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Malin Sjöström - 17 maj 2013 21:44

Igår kväll kunde jag inte somna p.g.a hög ångest, så jag fick ta lite lugnande medicin, & eftersom jag tog den såpass sent så har effekten suttit kvar i stort sett hela dagen idag.  Det är ju nackdelen med att ta lugnande, men jag behövde det verkligen igår kväll. Så Java har tyckt synd om sig själv idag, hon har haft riktigt tråkigt & jag har mest vilat.

Men vid 19-tiden så åkte jag & Elin iväg till sandtagen & tränade kondis! Java & Leo var helt galna, de skulle ha leksaken till varje pris, samtidigt som David mest gick i sin egna värld, haha. Jag & Elin fick också ta i när vi gick hela vägen upp, det är fan sjukt jobbigt!!




Efter att vi tränat där ett tag så packade vi in oss i bilen igen & åkte till Skutberget där hundarna fick svalka av sig i vattnet. Java & Leo hoppade/simmade glatt efter tennisbollen gång på gång, haha, att de aldrig ger upp! De skulle nog ha kunnat stanna där hela kvällen, vattendjur!  




Vi hann inte vara hemma nån lång stund innan veterinären ringde. Java's urinprov ser perfekt ut - än en gång. Så nu är det "bara" att invänta en tid till Strömsholm för MR eller CT, men medan vi väntar på det så kommer Java att gå på penicillin, vilket då betyder att vi måste stryka oss från tävlingarna vi är anmälda till. Tråkigt, men absolut inte oväntat.
Enda tävlingen vi kör är DM i agility på söndag, för om hon börjar med medicinen imorrn eller på söndag spelar inte så stor roll. Så vi kör vår sista tävling där på ett tag, sen blir det ett långt uppehåll, exakt hur långt beror på hur Java mår & vad som händer med henne. Om hon måste opereras så blir vi nog borta från tävlingsbanorna ganska länge, så det är inget jag kan svara på idag, utan vi får helt enkelt vänta & se vad som händer...

Ovido - Quiz & Flashcards