Super Magic

Alla inlägg den 13 maj 2013

Av Malin Sjöström - 13 maj 2013 15:50

Precis som rubriken lyder så blev det konditionsträning för brudarna idag. Vi körde bara runt 25 minuter, men det räckte gott & väl, speciellt för Bira som jag trodde skulle ramla ihop längs vägen, haha. Jag har ju sele på båda så att de FÅR dra, men Bira springer så snällt bredvid mig & låter Java dra hela lasset.  Schysst arbetsfördelning liksom! Men Java kämpar på & släper runt på sin matte på inlines, min duktiga tjej!  
Efter den turen så fick damerna svalka sig i sjön & det tyckte de var riktigt skönt! Jag kastade dock inte ut nånting eftersom jag inte ville att de skulle blöta ner hela sig, för riktigt så varmt är det inte ute!





Jo, Java har gått tillbaka till en gammal vana - att kissa i vatten. Var det förra sommaren tro som hon kissade i massa vatten, sen slutade hon med det, men nu har hon som sagt börjat igen. Hon är inte särskilt smart när hon först dricker vattnet, sen kissar i det, för att sen fortsätta dricka!! Något äckligt kan jag tycka, men men...

Eftersom jag & Java aldrig får njuta fullt ut av att tävla så kommer vi att göra ett tävlingsuppehåll. För så fort vi har kommit igång med tävlingar så blir hon sjuk på nåt sätt & så tvingas vi avbryta. Sen startar vi upp på nytt, & så händer nåt igen. Jag är en sån som behöver några tävlingar på mig för att komma in i rätt känsla (speciellt med agilityn), men det är ju svårt när man hela tiden tvingas avbryta. Så det känns mest som att jag kastar dem pengarna i sjön & så gott har jag inte om pengar så att jag gärna gör det. Men vi ska förhoppningsvis kunna tävla dem tävlingarna som vi nu är anmälda till, men det är inte helt säkert.
Imorse var jag & Java på djursjukhuset & lämnade urinprov som vi får svar på på fredag. Skulle det visa att nåt är fel så blir det medicin direkt & då förstår ni ju själva att vi tvingas ställa in resten av alla tävlingarna. Skulle urinprovet se bra ut så inväntar vi remissvaret från Strömsholm & åker dit direkt vi får tig för koll av urinvägarna. Och för att kunna kolla dem så måste hon med största säkerhet droga henne & då blir det ju karens på det. Så jag vet inte hur många tävlingar vi hinner med, kanske var gårdagens tävling den sista på länge?
Bara så att alla vet så är hon INTE påverkad av sitt fel, eller ja, inte allmänpåverkad, därför kan jag fortsätta att träna & tävla henne. Hon är pigg & jättefräsch, enda felet är att hon kissar ofta & även kissar inne. Hade hon varit allmänpåverkad så hade jag inte ens tänkt tanken att tävla henne, eller träna henne varken psykiskt eller fysiskt. Kan väl tillägga att jag har pratat med veterinären om detta, så kom inte & säg att jag är elak mot henne eller nånting sånt, för så är det inte.

Så jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på under sommaren, eller nja, i Juli funderar jag på att tävla agility under Värmlandsrallyt, men bortsett från de dagarna så vet jag inte alls vad som händer. Men nåt ska vi väl lyckas hitta på, eller?

Ovido - Quiz & Flashcards