Super Magic

Alla inlägg den 11 maj 2013

Av Malin Sjöström - 11 maj 2013 19:59


Så var vår officiella tävlingssäsong i agility igång! I agilityklassen skötte Java sig bra, men inte jag. Jag kände mig så jävla oengagerad & funderade nog mest på vad jag egentligen gjorde där. Så ja, det blev en disk & jag tar helt & hållet på mig den, för Java försökte iaf, & det är mer än man kan säga om mig.
Sen var det då dags för vår debut i hoppklass 2, & den banan var jäkligt svår! Jag insåg att vi förmodligen inte skulle ha en chans att bli felfria, så jag tänkte att nu ska vi jobba med KÄNSLAN! Jag ska vara engagerad & hjälpa Java, sen får resultatet bli som det blir. Och mycket riktigt så blev vi inte felfria, MEN vi diskade oss inte heller!! Vi kom runt på 20 hinderfel & placerade oss 4:a & fick ett litet pris - 4 tuggbenstandborstar.
Ska man summera dagen så är jag JÄTTENÖJD med min brud som gör så gott hon kan, även om hennes matte inte alltid är med. Jag själv får skärpa mig tills imorrn då det är dags igen! Jag måste försöka bevara känslan från det sista loppet & ha den i båda loppen imorrn. Men för mig är det svårt i början av säsongen, jag behöver några tävlingar för att komma igång, så det blir nog bättre med tiden.

När vi kom hem så var vi båda trötta & hungriga. Java fick mat direkt & själv beställde jag en pizza. Självklart fick Java kanterna, & Kissen fick några skinkremsor. Så alla blev nöjda!  

Resten av kvällen lär det inte hända mycket, jag ska försöka samla lite nya krafter inför morgondagen. Jo, film från dagens starter kommer förmodligen imorrn, då tillsammans med film från morgondagens starter.

Ovido - Quiz & Flashcards