Super Magic

Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Malin Sjöström - 28 maj 2013 22:03

Idag har det verkligen varit fullt upp! Vi började med verkstaden, sen fixade vi grindar till bilen, sen var vi till djursjukhuset för besiktning & vaccination, sen hälsade vi på Lina & Charlie, & efter det åkte vi hem till farsan där vi grillade. Så det är först nu som vi har kommit hem & behöver jag säga att Rally är helt slut?! Hon är dock inte den enda som är trött, det ska verkligen bli skönt med natt snart så att man får sova!



Vem är då lilla Rally? Jo, hon är en norsk lundehund som kommer från norra Finland, uppfödaren heter Nina & har kenneln Unique Treasure. I stamtavlan heter hon så mycket som Unique Treasure Fire Walk With Me. Och Rally's mormor är Magic's kullsyster, så hon bär på hans gener, vilket känns otroligt bra! Den lilla räven är född 14 Mars 2013 & fyller alltså 11 veckor imorrn.
Mer information om henne kommer upp på hemsidan när jag får ftp:n att fungera igen, för nu vill den inte alls. Så himla typiskt när man verkligen har nåt att uppdatera!

Imorrn startar vi med freestyleträning på Dog-o-rama, efter det blir det hem & ta igen sig lite innan jag ska iväg på möte i stan. Under tiden som jag är på mötet så får brudarna vara hos Lina. Så himla snällt av henne att erbjuda sig att ta dem så att dem slipper vara ensamma hemma, för Rally har ju inte alls tränat på det än. Om några dagar tänkte jag börja köra ensamhetsträning, så vi får väl se hur det kommer att gå.

Ovido - Quiz & Flashcards