Super Magic

Direktlänk till inlägg 28 februari 2014

Jag skäms som fan, förlåt Java

Av Malin Sjöström - 28 februari 2014 18:00

Jag skäms så för vad jag har gjort för klantigt, nånting som har skadat Java & fått henne att må så sjukt dåligt.  Jag har inte vågat skriva ut det nånstans, just för att jag HATAR mig själv för det. Hur kunde jag?!

Härom dagen när jag köpte mat till Rally så fick man med en fodertunna så den ställde jag i hallen & hällde i allt foder. Locket satt inte lika hårt som på Java's tunna, men jag tänkte att hon BORDE INTE kunna få upp den, men oj vad fel jag hade!  Under hockeyn igår kväll så festade hon loss & åt nånstans runt 1 liter torrfoder, tror jag, det såg ut att fattas ungefär nånting sånt. Java var superuppsvälld i magen & jag förberedde mig på en lång natt då hon gick runt & gnällde en hel del under kvällen. Men natten blev lugn.

Hon startade den här dagen med att vara väldigt flåsig, fortfarande lika uppsvälld & törstigare än nånsin förr! Så jag bestämde mig för att ringa till djursjukhuset ändå & bara fråga lite saker över telefonen. Jag skämdes som fan eftersom jag anser det vara mitt fel att hon lyckades, men jag fick bita ihop för hennes skull.

Dem sa att antingen behåller jag henne hemma & håller henne i stillhet tills dess att hon inte är svullen längre, eller också skulle jag åka in, så att dem kunde röntga henne för att se hur mycket som var kvar i magsäcken som man då skulle kunna få henne att spy upp. Jag kände att det hade ju gått väldigt lång tid sen hon åt det, & det sa hon jag pratade med också, så jag valde att ha henne hemma. Att hålla henne i stillhet har inte varit några problem alls, hon vill inte röra på sig, utan föredrar att ligga i duschen, så jag låter henne göra det. Någon mat är det inte att prata om, & hon verkar inte sakna det, men visst tror jag att hon skulle äta om jag gav henne mat, men som sagt, det blir det ingen! Det enda hon får äta nu är medicinerna, & imorrn ska hon få lite sparris (som tydligen ska vara bra för magen) tänkte jag. När hon väl får börja äta lite så ska hon få det skonsamma torrfodret helt uppblött, i små portioner. Jag har även fått djursjukhusets journummer så att jag kan nå dem dygnet runt hela helgen om hon skulle försämras.

Jag är så arg & besviken på mig själv som inte ställde in fodertunnan i klädkammaren för säkerhets skull, men hon har inte brutit sig in i nån sån hemma hos mig förut, så jag trodde väl att hon inte skulle lyckas nu heller? I vilket fall som helst så står den inne i klädkammaren nu & där kommer den att få stå kvar!

Jag som skulle hålla koll på henne om simningen påverkat henne nåt, men det har ju självklart inte gått så bra eftersom hon inte får röra sig. Förhoppningsvis släpper svullnaden under helgen så att hon kan simma på måndag igen, men just nu ser det mörkt ut eftersom den inte har minskat på snart ett dygn. Men man vet aldrig.

Jag känner mig så jävla oansvarig som ens chansar på att ha fodertunnan framme när jag vet hur besatt hon är av mat. Så för säkerhets skull så kommer även hennes fodertunna att hamna i klädkammaren innan jag lämnar henne ensam nästa gång, jag måste bara möblera om lite så att den får plats. Jag ska fan inte chansa nån mer gång, utan ta det säkra före det osäkra. Även om det kan bli lite krångligare.

Så detta är vad jag ska roa mig med under helgen, hålla stenkoll på Java & möblera om klädkammaren. Sen så behöver Rally sina promenader & då kommer givetvis Java att få stanna hemma. För Rally ska inte bli lidande för att Java inte får följa med, utan då får jag gå med henne själv, det är inte mer med det.

 
 
lisa

lisa

28 februari 2014 18:36

Lugn vännen, det ordnar sig. Du hade aldrig kunnat veta att detta skulle hända. Dessutom tror jag att det händer fler än man tror. Skulle lika gärna kunnat vara jag som satt i denna sits. Hon kommer bli bra igen, så klandra dig inte så hårt. <3

http://www.workingmaniacs.weebly.com/blogg.html

 
Ingen bild

Ann o 8:a tassar

1 mars 2014 00:27

Anklaga inte dej för det Malin,sånt händer o hade du vetat att det skulle hända så hade du såklart gömt undan tunnan!!
Håll henne bara stilla o kanske inte lös i hela lägenheten när du lämnar henne. Fixar hon att sitta i bur en stund så sätt in henne där så hon inte springer runt just nu.
Kraam

 
Team upp med tassarna!

Team upp med tassarna!

1 mars 2014 20:41

Kära du, ibland gör vi misstag. Men Java kommer bli bättre! Se framåt & håll huvudet högt, du gör ju allt för hon ska bli bra nu.

Ge ris & sparris, både och ska vara bra för magen. (helt råris, vad jag vet) :)

http://nattstad.se/uppmedtassarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards