Super Magic

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Malin Sjöström - 16 februari 2014 15:24

På dagens stora hundträff kom det så många som 84 stycken hundar!!  Som tur var delades alla upp i 2 olika grupper, en för små hundar & en för dem stora. Det var nog flest stora med, för jag tycker inte att det var sådär jättemånga små som sprang omkring, men dem tar ju inte alls lika stor plats som dem stora, så det var kanske därför dem kändes såpass få.  Hur som helst så var uppdelningen VÄLDIGT BRA då småhundarna vågade ta för sig mer utan att riskeras att krossas av dem stora.  



Till en början var Rally väldigt osäker, men när vi började röra på oss så åkte svansen upp & när hon sen blev lös & skuttade hon omkring helt lycklig. Hon minglade runt en del med några av dem andra hundarna, hon fick en ganska stor podengo (?) efter sig som var mycket intresserad av min räv, synd bara att Rally inte hade samma intresse för honom.  Haha.



Självklart lekte hon & Clara en del, bästisar som dem är. Det är så roligt att vara iväg på såna här saker & det tycker nog hundarna också, även om dem som sagt kan vara lite osäkra i början. Jag tror att det stärker deras självförtroende en del, & det är ju (för det mesta) bara positivt. Java däremot tycker inte om det så hon slipper därför följa med.



Om en stund borde Java komma hem igen, & senare ikväll åker Rally tillbaka till Evelina eftersom vi ska till Västerås imorrn. I slutet av veckan är det tänkt att Rally ska komma tillbaka hem igen, & då för gott! Det är lite blandade känslor för det om jag ska vara ärlig. Det blir ju så tryckt stämning mellan dem eftersom Java inte alls tycker om Rally, men jag hoppas att det ska bli bättre bara dem får bo tillsammans på heltid ett tag. Sen så vill jag ju såklart ha BÅDA hundarna hemma, annars skulle jag aldrig ha skaffat Rally. Så ja, spännande kommer det iaf att bli!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards