Super Magic

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av Malin Sjöström - 2 februari 2014 15:49

Under dagens promenad så mötte vi en del folk, både äldre & barn, samt en hund. På vägen hem så skulle vi gå förbi en mamma med sina 2 barn, hur gamla kan barnen ha varit, 2-3 kanske? Vi kortar in våra koppel & går förbi, alla hundarna sköter sig jättebra & vad händer då? Jo, den ena ungen får för sig att han ska ta Rally!  Mamman stod bara stilla & ropade på ungen, jag & Carina fortsatte bara att gå & ungen, ja, han sprang efter Rally. Vid några tillfällen var jag tvungen att stanna & lite snällt ta tag i honom (även om jag hade bra lust att ta i betydligt hårdare) för att hindra honom från att rycka Rally i svansen. Mamman stod fortfarande bara kvar & ropade på honom, varför sprang hon inte efter & tog honom själv? Vi försökte att fortsätta gå, men nej, samma sak hände igen, & nej, jag tvekar inte på att skydda mina hundar när det gäller. Till slut så bestämde sig dock mamman för att hämta sin unge & först då kunde vi gå utan att han sprang efter.

Tänk om det hade varit tvärtom, tänk om det var nån av hundarna som sprang efter barnen, herrejävlar vilket liv det hade blivit då! För hundar får ju inte bete sig hur som helst, men barnen får uppenbarligen det?  Som tur är så verkade inte Rally fatta nånting, så hon blev inte rädd, Java däremot blev orolig. Ska man se nåt positivt i det hela så är det ju helt klart att han valde Rally, dels för att hon är mindre & därmed svårare att få tag i, men också för att Java är så rädd att hon kan försvara sig, vilket jag är mycket väl medveten om. Och för min egen del så gör inte detta att jag tycker om barn mer om jag uttrycker det så...

Vi bestämde oss lite hastigt för att gå förbi affären på vägen hem, & där köpte jag en 2 liter cola till mig, blir perfekt ikväll det!  Jag & Carina gick in i omgångar så att nån hela tiden var ute med hundarna då vi inte vill lämna dem obevakade (man vet ju aldrig med folk!). Passade då på att ta ett kort på tjejligan.



Vi kom hem för en liten stund sen & båda tjejerna ligger nu & sover. Det är i såna här stunder som man kan känna sig nöjd med sig själv, när man har varit ute på en promenad & bara njutit av våren(?). Det är skönt temperatur ute, men slasket får gärna försvinna, måste köpa ett regntäcke till Java snart då jag inte har något bra till henne i dagsläget. Men just nu ska hon ju ändå använda sitt BoT-täcke hela tiden, så det är ingen brådska med annat täcke. Idag fick hon dock gå naken, vilket hon nog tyckte var skönt.  Hon är så söt när hon kastar sig i snön hela tiden, haha, mycket speciell min stora fina tjej.  

Imorrn väntar en ny behandling för Java på djursjukhuset, plus att Bira kommer, så det blir full rulle. Hoppas att det är lika "varmt" imorrn så att Bira & Rally kan sitta i bilen den halvtimmen som Java får behandlingen, annars vet jag inte riktigt vart jag ska göra av dem.  Bira kan ju inte vara ensam hemma hos mig utan Java, så jag vet inte om hon klarar det med enbart Rally. Men, men, kan grubbla på detta tills imorrn, för jag får inget svar angående nån temperatur innan dess iaf.  Haha.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards