Super Magic

Alla inlägg den 20 februari 2014

Av Malin Sjöström - 20 februari 2014 19:46

Nu är Rally hemma igen & tanken är att hon ska stanna hemma för gott. Java däremot är lika grinig som vanligt, men jag ska inte ge upp så lätt, & därför skulle jag tacksamt ta emot era råd.



Rally fjäskar som satan för Java, som i sin tur morrar & visar tänderna. Backar inte Rally i det läget så nafsar Java i luften, & då brukar Rally kissa lite. Java vill sen gå därifrån, men Rally är som en parasit & följer efter Java likt en skugga.


Vad är bäst att göra i det läget? Vem ska jag säga till? Java eller Rally? Java vill inte ha bråk & hon skulle aldrig bita Rally, så det är jag inte orolig för, men hela stämningen hemma blir liksom spänd & jag vill inte ha det så. Jag vill att dem ska funka ihop, även om dem kanske aldrig kommer att älska varann (eller ja, Java kommer nog aldrig att älska Rally) så vill jag ändå kunna ha båda hemma utan att alla mår sämre av det.

Eller är det bäst att bara låta det vara som det är? Att låta dem hålla på så & hoppas på att det blir bättre med tiden? Nu har ju Rally varit borta i nästan 2 månader, men jag tror inte att det spelar så stor roll, för det var precis likadant innan hon "flyttade".

Så snälla, alla tips tas tacksamt emot!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards