Super Magic

Alla inlägg den 15 februari 2014

Av Malin Sjöström - 15 februari 2014 18:20

Dagens långis blev väldigt blöt, men hundarna klagade inte.  Eller jo, Java var väl inte superglad, men det var ju för att hon var tvungen att gå i koppel - Java är ingen koppelhund. Rally var pigg & glad & lekte en hel del med Clara, så jag tror att dem har saknat varandra. I vilket fall som helst så var det skönt att komma hem & känna sig duktig för att man hade gått drygt 5,9 km i snöblandat regn & slask.



Java är nu hemma hos familjen Karlstam & det innebär att jag & Rally har ensamtid! Vi myser en hel del, leker & tränar, & jag tror verkligen att vi behövde det här, bara hon & jag.  Just nu ligger hon tätt intill mig i soffan & sover, hur go som helst, & säkert lite trött efter träningspassen, hehe.

En början till apportering & lite kamp genom att leka, DET är roligt om ni frågar räven! Jag uppmuntrar henne att springa efter nätbollen, ta den & sen komma tillbaka för att kampa lite. Så sammarbete för fulla muggar, & som sagt, hon älskar det.



Rally fick även bekanta sig med kulbanan för första gången.  Hon har ju väldigt svårt för att förstå att hon ska använda andra saker i träningen, så det är mycket nyttigt för henne! För mig gäller det bara att ha tålamod & vänta, & självklart klicka på rätt ställen.  Jag filmade hennes 2:a pass, precis som jag gjorde med Java, & ja, dem är verkligen olika att träna!



Imorrn väntar en småhundsträff & den ser jag fram emot. Vi kan ju hoppas att det iaf är uppehåll, blir ju mycket roligare då. Vi brukar ha tur med vädret dem gångerna vi har varit där, så hoppas, hoppas, hoppas. Sist vi var där så bröt ju Rally en klo, så håll tummarna för att vi får det lite mindre dramatiskt nu.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards