Super Magic

Direktlänk till inlägg 22 februari 2014

Valpcamp & monster

Av Malin Sjöström - 22 februari 2014 19:03

Dagens valpcamp har gått mycket bättre än jag trodde att den skulle göra! Rally har visat sig från sin bästa sida & gör så gott hon kan på alla uppgifter jag ger henne. Med andra ord är hon inte alls sådär ointresserad, svårmotiverad & trög som hon är många gånger, vilket känns jättepositivt!  Imorrn kör vi igen, & vi får hoppas att Rally har en bra dag då också, så att vi kan komma igång ordentligt, nu när vi har några som motiverar & hjälper oss.

Java har spenderat sin dag hos grannarna & där blir hon bortskämd med aktivering & promenader, precis så som hon vill ha det!  Det märks att hon trivs där & jag VET att dem tar bra hand om henne, så jag behöver inte oroa mig det minsta, även om det är lite jobbigt att inte ha henne här. Eftersom hon ska vara hos dem imorrn igen så får hon stanna där över natten, lika bra det än att hon ska gå fram & tillbaka en massa.

När jag & Rally kom hem från kursen så träffades vi allihop & gick en promenad tillsammans. Rally uppskattade nog att få busa lite med Clara & framför allt röra på sig efter att ha legat i buren i många timmar på kursen. Java däremot får ju bara gå i koppel & nu när jag ser vilket monster hon blir så förstår jag mycket väl hur andra hundar som aldrig får röra sig ordentligt kan bli galna & göra utfall. Nu är ju inte Java det minsta farlig, men hon skäller, pratar & försöker att springa så mycket hon kan i kopplets längd. Så hon är ju ett snällt monster, men fortfarande ett monster.  Jag tror att hon är väldigt frustrerad & att det är det som kommer ut i hennes "anfall". Det plus att hon vill också vara med & leka med småttingarna. Så nej, helt nöjd med livet är hon inte.


Om 4 veckor & 2 dagar ska vi tillbaka till Västerås & då hoppas vi att hon är såpass mycket bättre att hon får börja röra på sig igen. Redan nästa vecka ska hon ju få börja simma & det tror jag att hon kommer att uppskatta mycket, dels för att hon älskar att simma, men också för att hon får utlopp för lite av sin energi. Det är iaf vad jag hoppas på.

 
 
Maria

Maria

23 februari 2014 07:02

Skönt att träningen går bra!! Hoppas det går bra idag också! Det vore toppen.
Vad gäller skällandet och utfallen så känner jag igen mycket, men Dipp lugnar sig rätt mycket bara hon får bajsa.

Sen när vi ska in till stan så ser i till att hon är ordentligt rastad och då går det lite bättre, är det mycket folk så är det extra jobbigt, men det konstiga är att om vi åker buss så ligger hon på golvet, folk kliver över henne men hon bryr sig inte ett dugg, men så fort vi kliver ut ur bussen så är det utfall och skall som gäller

http://missmanic.se

Malin Sjöström

23 februari 2014 17:08

Att Java "monstrar" sig har ingenting med hennes behov att göra, eller ja, inte såna behov, tyvärr. :( Hon är ju van att få springa hur mycket hon vill, men nu när hon inte får det så vet hon inte vart hon ska göra av alla krafter, & därför blir hon såhär.

Att Dipp slappnar av i bussen är ju bra, för där vet hon att det inte händer så mycket mer. Ute kan ju "allt" hända. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards