Super Magic

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Malin Sjöström - 30 november 2012 17:00


Man läser överallt på Facebook att alla har så mycket snö, men här i Karlstad är det fan snöfritt!  Jag vill ha snö, Java vill ha snö, så när får vi den?! Jag hoppas att det blir en likadan vintern som förr förra vintern, då det var så galet mycket snö. Men, men, det är bara att vänta & se vad som händer.

Jag & Java har tränat lite inomhus idag, bland annat fjärren & hon gör det så jävla bra!  Hon har ju haft problem med uppsitt från ligg, men numera är det inga problem alls. Det momentet som jag oroar mig för inför söndagens tävling är rutan. Hon fattar ju verkligen inte att konerna betyder nånting, utan hon springer glatt ut & vänder sig om, & får hon då inget kommando så springer hon en bit till & vänder sig om, & då är det bara att hoppas på att hon hamnar i rutan. Så detta ska vi jobba stenhårt med till våren då 3:ans ruta är snäppet svårare, men jag har en plan om vilken hjälp jag ska få.  Jo, just det, ett annat moment som är lite spooky inför tävlingen är hoppet. Hon hoppar ut jättefint, men istället för att sätta sig på andra sidan så lägger hon sig ner...Så jag hoppas verkligen att hon kan lyssna på kommandot & inte bara göra det hon själv tror/tycker är bäst. Resten av momenten gör hon superbra, ibland blir hon lite för het i fotgåendet & hamnar då snett framför mig, men jag vill inte gå på henne då eftersom hon har tyckt att fotgående är lika med pesten. Så jag rättar henne bara & berömmer sen när hon går rätt, & då fortsätter hon att ha samma härliga attityd!
Så med andra ord längtar jag verkligen efter tävlingen, tur att det är helg nu!  

Vi har precis varit ute på en promenad i kylan, det är minusgrader & vattenpölarna har frusit till is, men fortfarande ingen snö i sikte.  Jag har hört att det ska bli svinkallt under helgen, men det hoppas jag att det inte blir med tanke på tävlingen! Inte för att jag tror att Java bryr sig så mycket, men JAG gör det.  

Ovido - Quiz & Flashcards