Super Magic

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Snöfritt än så länge :(

Av Malin Sjöström - 30 november 2012 17:00


Man läser överallt på Facebook att alla har så mycket snö, men här i Karlstad är det fan snöfritt!  Jag vill ha snö, Java vill ha snö, så när får vi den?! Jag hoppas att det blir en likadan vintern som förr förra vintern, då det var så galet mycket snö. Men, men, det är bara att vänta & se vad som händer.

Jag & Java har tränat lite inomhus idag, bland annat fjärren & hon gör det så jävla bra!  Hon har ju haft problem med uppsitt från ligg, men numera är det inga problem alls. Det momentet som jag oroar mig för inför söndagens tävling är rutan. Hon fattar ju verkligen inte att konerna betyder nånting, utan hon springer glatt ut & vänder sig om, & får hon då inget kommando så springer hon en bit till & vänder sig om, & då är det bara att hoppas på att hon hamnar i rutan. Så detta ska vi jobba stenhårt med till våren då 3:ans ruta är snäppet svårare, men jag har en plan om vilken hjälp jag ska få.  Jo, just det, ett annat moment som är lite spooky inför tävlingen är hoppet. Hon hoppar ut jättefint, men istället för att sätta sig på andra sidan så lägger hon sig ner...Så jag hoppas verkligen att hon kan lyssna på kommandot & inte bara göra det hon själv tror/tycker är bäst. Resten av momenten gör hon superbra, ibland blir hon lite för het i fotgåendet & hamnar då snett framför mig, men jag vill inte gå på henne då eftersom hon har tyckt att fotgående är lika med pesten. Så jag rättar henne bara & berömmer sen när hon går rätt, & då fortsätter hon att ha samma härliga attityd!
Så med andra ord längtar jag verkligen efter tävlingen, tur att det är helg nu!  

Vi har precis varit ute på en promenad i kylan, det är minusgrader & vattenpölarna har frusit till is, men fortfarande ingen snö i sikte.  Jag har hört att det ska bli svinkallt under helgen, men det hoppas jag att det inte blir med tanke på tävlingen! Inte för att jag tror att Java bryr sig så mycket, men JAG gör det.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards