Super Magic

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Malin Sjöström - 26 november 2012 20:04


Idag har vi gjort massor! Dagen startade tidigt med att jag & Elin träffades & gick tillsammans till stallet där vi tränade lydnad i cirka 1 timme. Efter träningen så gick vi hem, så vi har verkligen fått röra på oss idag! Träningen gick superbra, Java var taggad till tusen & gjorde alla lydnadsklass 2-momenten, t.o.m rutan!  I ena fotgåendet så blev hon lite väl het så jag fick dämpa henne, men vilken jäkla attityd hon har fått! Precis så som jag vill ha henne, hon ska ju tycka att det är ROLIGT att träna & tävla.

Efter träningen & promenaderna så åkte vi bil & fixade en del ärender på stan & sådär. Sen kom vi hem & jag vilade en stund i sängen innan det var dags att åka & hämta Loppan vid skolan. Sen pratade vi en stund innan hon gick till sin halvsyster & tog då med sig Java - så hon fick röra ännu mer på sig!  Så har jag även lagat mat & ätit ordentligt, så snacka om att det har varit en nyttig dag!

Jag skulle vilja ha ett simkort till Java, så att hon kan få plaska lite vatten som hjälp i sin viktnedgång, men de är ju så jäkla dyra.  Men, men, nu efter jul så kanske man ändå kan få råd med det, det är i.a.f vad jag hoppas på.

Ovido - Quiz & Flashcards