Super Magic

Alla inlägg den 19 november 2012

Av Malin Sjöström - 19 november 2012 20:05


Den här dagen har det verkligen varit fullt upp! Vi startade med en promenad, där Java bland annat fick stå på en av elefanterna.  Vi tränade även lite fotgående & några freestylemoves, riktigt duktig var hon! Så det var en bra promenad.

Sen var det dags att åka in till stan eftersom jag skulle till vårdcentralen & träffa min läkare. Jag blev verkligen tagen på allvar, med allt jag sa & det kändes bra. Allt startade med att jag fick gå fram & tillbaka i korriodoren så att hon tittade hur det såg ut (det kändes som rena rama catwalken, haha), sen gick vi in i undersökningsrummet & så gjorde hon lite olika tester för att kolla av mitt nervsystem & reflexer. Allt såg bra ut, utom mitt blodtryck. Jag sa att jag ofta känner mig yr & illamående när jag går/står så därför kollade hon även det. När jag låg ner så var det bra, 120/nånting, men sen när jag stod upp så låg det på 85/nånting, så hon sa att det inte är konstigt att jag blir yr. Hon gav mig däremot ingen hjälp med detta, men det kan ju hänga ihop med mina andra besvär & hon kan ju fortfarande inte förstå vad det kan vara för fel. "Du gör mig förbluffad" sa hon, hon hade aldrig hört talas om nån som har samma bortdomningar & stickningar i hela kroppen vid fysisk aktivitet som jag har, så hon skulle kolla upp mina mediciner lite mer, ifall det ändå kan bero på dem. Hon skulle även kontakta en neurolog & så får jag eventuellt komma på besök hos en sån för vidare utredning. Slutligen så fick jag ta blodprover för att bland annat kolla ämnesomsättningen, så att det inte är den som spökar.
Så trots att jag egentligen inte har fått några svar alls, eller någon hjälp för att iaf lindra symtomen så är jag som sagt nöjd med besöket/undersökningen, för hon trodde på mig, tog mig på högsta allvar & ska se till att jag på nåt sätt får hjälp. För jag kan ju inte ha det såhär, jag vill inte vara tvingad till ett liv i stillhet, om inte annat så för Javas skull! Hon har blivit så himla fet nu när hon knappt har fått någon motion överhuvudtaget, men vad ska man göra då när man inte kan röra sig? Jag har jättedåligt samvete gentemot henne, men jag lever på hoppet om att jag snart får hjälp med det här, så att vi kan börja motionera igen. Jag har faktiskt tänkt en hel del på att skicka iväg henne ett tag, så att hon får röra på sig ordentligt, men samtidigt så känns det jobbigt, jag vill ju vara med henne, vi har ju varit ifrån varandra ganska mycket under året & jag skaffade henne inte för att lämna bort henne, men just nu kanske det ändå är det bästa, jag vet inte riktigt. Om 2 veckor har vi lydnadstävling igen så det kommer ju iaf inte att bli nåt före det.

Hur som helst, efter läkarbesöket så var det bara att åka & handla, sen fixa lite andra saker, sen färga håret, sen laga mat, sen äta, sen fixa allt mer "efter färgningen", & nu sitter jag här. Java har med andra ord inte fått så mycket tid idag, men jag ska försöka ta igen det imorrn på dagen, för på kvällen ska jag ju på hockey. Tänk om bara Java hade fått följa med på hockeyn, det hade ju varit underbart, men jag kan ju bara fortsätta att drömma om det.

Java ligger nu däckad efter att ha hållit på med sin benknota hur många timmar som helst, & själv börjar jag känna mig trött. Inatt spenderade jag 15 timmar i sängen, så himla sliten blev jag av att vara på tävling 2 dagar. Allt har sitt pris, men det var helt klart värt det. (Självklart gick jag upp ett par gånger under de timmarna då Java behövde ut & så ville hon ha mat.) Så det blir nog en tidig kväll även ikväll, för jag behöver helt enkelt ta igen mig mer efter helgen som varit.

Ovido - Quiz & Flashcards