Super Magic

Alla inlägg den 20 november 2012

Av Malin Sjöström - 20 november 2012 17:41

Haha, Java tyckte inte om blixten.  


Matvraket lär sig sakta men säkert att kontrollera sina sväljreflexer.  För inte alls längesedan så svalde hon allt som kom nära henne, men efter den svåra övningen att hålla i en skinkskiva så har hon blivit mycket bättre på att behärska sig! Idag var första gången jag testade att låta henne balansera en godis på nosryggen & det gick strålande!  Självklart kommer jag att utveckla detta ännu mer med godare saker, lite roligt att utmana "ödet", bara man har laddat upp med tillräckligt många av det man kör med, för några bitar slinker alltid ner...

I förmiddags så gick vi en lite längre promenad tillsammans med Elin & hennes 2 hundar & min kropp höll sig i skinnet!  Visst, på slutet började den bråka, men jag kunde ändå gå en timme utan att ens känna mig nära på att falla ihop, DET är framsteg! Java fick ju springa lös & leka med Leo & David så hon var superlycklig. Tänk om min kropp kan fortsätta att vara såhär snäll, vad underbart det skulle vara! Men nu ska jag inte hoppas på för mycket, att den funkar bra en gång betyder inte att den gör det nästa gång, det vet jag så väl.

På tal om kroppen, nu är det dags att bege sig iväg till hockeyn, något som ALLTID innebär "fall-känslor" & massa obehag, vilket är så himla tråkigt när jag GILLAR hockey & vill kunna njuta av den fullt ut, men det har jag ju inte kunnat gjort under hela säsongen.  Men det går ändå helt okej, bara inte mitt blodtryck faller, för då är det ännu värre, men idag har det känts stabilt så jag hoppas att det håller sig så!  

Ovido - Quiz & Flashcards