Super Magic

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Malin Sjöström - 16 november 2012 17:50

För er som inte läst det på Facebook så hade Java massa påhitt medan jag var hockey. Hon åt en halv limpa (hon har ALDRIG rört brödet uppe på diskbänken tidigare!), 1 helt paket Ballerina-kakor (som jag inte ens visste att jag hade) & lite kattmat. Sen när jag hade varit hemma en stund så tog hon en delikatess = kattbajs! Så nej, hon låg verkligen inte på plus igår kväll!

Idag mår hon inte alls så himla bra kan jag ju säga, hon har spytt under natten & haft diaréer som heter duga. Så nu har jag friserat henne, klippt bort massa päls från mammeluckerna & det gjorde att hon ser lite smalare ut, tänk vad lite päls kan göra mycket.  

På tal om hennes kroppsform, idag köpte jag nytt foder till henne, rena rama bantningsfodret för nu SKA hon ner i vikt! Förhoppningsvis kan vi även öka motioneringen, bara jag får koll på min kropp, så jag hoppas att läkaren som jag ska till på måndag har nåt vettigt att säga & nån hjälp att erbjuda.

Imorrn är det freestyledags igen!  Jag är sjukt taggad nu när träningen har gått såpass bra!! Idag tränade vi typ 5 minuter utomhus & det enda vi tränade på vad att hon skulle backa oavsett vad jag höll på med, samt att hon skulle snurra på långt avstånd. Hon gjorde allt strålande & vi hade även en liten nyfiken publik bredvid.  Men vi körde som sagt bara en kort stund eftersom hon inte orkade mer & jag ville avsluta det medan vi hade roligt.

Så det blir nog en tidig kväll, Java ska få lite kokt ris tänkte jag, milt & bra för magen. Tyvärr har jag ingen ProKolin hemma, annars hade hon fått det också. Men lite kokt ris med kokt fisk ska nog gå ner i den stooora bc-magen.  

Ovido - Quiz & Flashcards