Super Magic

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Malin Sjöström - 14 november 2012 15:52

Lite hoppövningar på stenar.


Damen hittade en bra pinne. ;)


Världens sötaste.


Trädrötter kan man helt klart utnyttja!


Redan igår bestämde jag mig för att det skulle bli en långpromenad, något vi inte har haft på väldigt länge då jag mått såpass dåligt fysiskt, men jag tänkte som sagt pina mig igenom en för Javas skull. Vi var ute i 1 timme & 25 minuter & jag var sjösvett när vi kom in & Java såg ut som om hon badat i gyttja...Dock så var även damen trött så det känns riktigt bra för mitt samvete.  
Måste säga att min kropp bråkade lite på slutet, annars kände jag inga konstiga bortdomningar eller yrsel eller nånting dumt alls!  Hoppas att det kan fortsätta kännas bra så att jag & damen kan börja bygga lite muskel & kondis nu inför vintern.


Vi gick i skogen idag, jag tyckte att jag hade en bra plan, tänkte att jag skulle följa stigarna & på så vis komma ut på motionsspåret för att följa det hem sen. MEN det brukar sällan bli som jag har tänkt mig.  I början var det roligt, vi stannade vid varje lite större sten & Java fick hoppa upp på dem & då fick hon en liten godis = mycket populärt om ni frågar fröken! Även trädrötter utnyttjade vi som ni ser på en av bilderna ovan. Java njöt av att få springa i skogen & det var en härlig upplevelse även för mig. Hur som helst, vi kom ut på spåret till slut, men inte alls där jag trodde att vi skulle komma ut. Där vi kom ut så var det 1,5 km kvar till det stället som man kan vika av spåret för att komma hem igen, så jag tänkte ta en smart genväg genom skogen...Vi gick, gick & gick, men inte fan kom vi ut på något spår! Efter att ha klättrat omkring ordentligt så såg jag spåret & tänkte ÄNTLIGEN är vi snart hemma! Men som sagt, det blir inte alltid som man har tänkt sig. Vi kom ut typ 300 meter bortanför där vi gick in.  Så det var bara att gå de där 1,5 km ändå innan vi närmade oss hemmet.
Men jag är inte ett dugg förvånad, konstigt nog så kom vi ju trots allt ut på spåret igen & inte blev fast mitt i skogen, så man får vara glad för det lilla.  


All träning är bra träning!


Nu sitter jag här i soffan iklädd nattlinne & tänker bara ta det lugnt resten av dagen, nyduschad är jag också så det är riktigt bra.  

Ovido - Quiz & Flashcards