Super Magic

Alla inlägg den 3 november 2012

Av Malin Sjöström - 3 november 2012 19:59


Java fick faktiskt sina presenter redan igår kväll, ett tuggben & en fotboll, & hon älskade dem båda.  Benet tog hon först, vilket jag visste att hon skulle göra, matglad som hon är, haha. Fotbollen blev hon också överlycklig att få, men på en halvtimme hade hon inte bara slaktat den, utan även utplåna den helt...



Hon är så söt, min lilla strimlare.  

Anledningen till att hon fick dem redan igår är enkel - hon är inte hemma idag. I förmiddags körde jag henne till Allex & där ska hon vara fram tills tisdag kväll då hon kommer hem igen. Jag förstår om ni tycker att det är konstigt (eller t.o.m dumt) att jag knappt hann få hem henne innan jag skickade iväg henne igen, men allt har ett svar, så även detta. De senaste dagarna har jag mått väldigt dåligt kroppsligt & jag kan inte ens gå runt här hemma utan att må illa, vara yr & känna hur hela kroppen domnar bort.  Det är inte alls roligt att ha det såhär & jag hoppas verkligen att min läkare (som jag ska ha telefonsamtal med på torsdag morgon) kan hjälpa mig att få bort det här! Det känns hemskt att inte kunna göra det jag vill göra, som att ha min prinsessa här hemma & motionera massor. Men jag tänker på henne i första hand, hon vill röra på sig, därför har hon för tillfället det bättre hos andra än hos mig. Dessutom har Allex 2 andra hundar hemma hos sig, så hon har kompisar att leka med.  
Jag har fått veta att när Allex var ute med valpen så passade Java på att komma åt en pizzakartong & äta upp det som var där i (tack & lov var det bara kanterna kvar!), så visst ser hon till att ta för sig här i livet.  Hon är så himla söt, & hungrig, jisses, hon har verkligen inget stopp alls!

Jag saknar henne massor, men som sagt, just nu är det bäst såhär, speciellt för henne & hon kommer ju alltid i första hand!

Jag hoppas att resten av trollungarna har en bra födelsedag, så grattis till Apollo, Tintin, Atom & Zito!

Ovido - Quiz & Flashcards