Super Magic

Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Ni ska få se!

Av Malin Sjöström - 19 mars 2012 10:32

 

Vissa är glada för min skull just nu, att jag ska få ännu en hund, medans andra tycker att det är helt FEL! Jag har tänkt på det här väldigt, väldigt länge & önskat mig en ny lundehund, för de är speciella, ingen som inte har haft någon vet inte alls hur de är. Jag har verkligen fastat för den rasen & min tanke är ju att föda upp såna.
Men, men, tillbaka till beslutet om att köpa Rally. Som det är nu så sitter jag hemma alldeles för mycket & har helt enkelt för mycket tid att må dåligt, visst har jag Java som med glädje skulle tillbringa flera dagar utomhus, men det är ändå inte samma sak. Jag behöver en "nystart" & där är Rally väldigt viktig. Hennes uppfödare vet mycket väl om allt om mitt mående & hon skulle aldrig sälja henne till mig om hon inte varit övertygad om att jag fixar det.

Jag har lagt ner hästtiden, eller ja, jag ska rida 2 gånger till, men sen är det över & jag kommer att ägna all min tid till hundarna & ge dem bästa möjliga liv. Så både Java & Rally kommer att få "lyx-liv", tillsammans ska vi 3 kämpa oss framåt & stå starka & klara alla motgångar. Jag är övertygad om att jag kommer att fixa en valp nu, jag är helt enkelt redo för det.

Java är en sån hund som ÄLSKAR alla andra hundar så jag tror att hon kommer att bli lycklig över att få en "lillasyster" som hon kan brottas med & alltid ha vid sin sida. Så jag tror att det här kommer att bli bäst för alla.

Så ni behöver inte oroa er, båda hundarna kommer att få det underbart & jag kan knappt vänta tills jag får hem mitt nya stjärnskott!



Svar till "Suck!" - Tycker du att jag har förstört Java? Isf, på vilket sätt? Jag vet att hon har fått flacka runt en del i.o.m mina inläggningar, men det är slut med sånt nu. Hon har klarat av allting riktigt bra & jag tror inte att hon har lidit, bortsett från att hon inte haft sin matte med hela tiden.
Jag klarar utan problem av att ta hand om Java, så varför skulle jag inte klara av Rally? Jag tar bättre hand om djuren än mig själv, men även detta jobbar jag mycket med, att ta bättre hand om mig själv alltså.
Och Rally's uppfödare INTE ansvarslös!!! Hon & jag har en fullständigt ärlig relation & vi har kommit överens om saker som gäller köpet, men de sakerna är mellan mig & henne, ingenting som alla andra behöver veta.



Så varför inte bara vara glad för min skull? En dröm håller på att gå i uppfyllelse & det mesta man får höra är att man är dum i huvudet, ansvarslös & självisk. Jag VET att det här kommer att bli bra & det ska jag bevisa för er alla, ni som inte tror på mig så allt få se att ni har fel!

 
 
Sabine

Sabine

19 mars 2012 16:17

Jättebra skrivet, visa alla nu som inte tror på ditt beslut att de kommer ha fel!!! Inte många hundar kan få förmånen att hamna i ett så aktivt hem som hos dig med en sådan kunnig ägare, hundarna behöver inte vara ensamma 6 timmar varje dag och du själv som du skriver har en baktanke med allt att du kommer må bättre. En situation där alla vinner på det och jag hoppas det går som du tror och vill. Jag tror och hejjar på dig!

http://umehundar.blogg.se

 
Ingen bild

Emma och Raven

19 mars 2012 22:30

Malin, jag tänker att det inte handlar om att bevisa någonting. Alls. Det finns inte för mig att du skulle missköta dina hundar. Personligen tror jag att Du inte kommer ha tid att må dåligt, men, du kommer inte heller ha tid att läka i dig själv. Och kanske är det inte det du behöver, just nu. Man tar det i den takten det fungerar. Sen vet jag att du inte håller med, utan tänker att hundarna är bra för dig. Jag tänker att de räddar ditt liv. Kanske är det samma sak, fast på olika sätt. I alla fall önskar jag dig all lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards