Super Magic

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Malin Sjöström - 18 mars 2012 14:45

 

På bilderna ovan ser ni min blivande stjärna, en norsk lundehund vid namn Rally! Jag har länge längtat efter en lundehund, men inte kunnat köpa någon av olika anledningar, men nu, nu är jag redo & jag är övertygad om att detta kommer att få mig att bli ännu starkare & växa, jag tror med andra ord att detta är bland det bästa som kan hända mig just nu. Så lördag den 28 April är det dags att hämta hem den lilla sötnosen. Jag hoppas att Java kommer att tycka om sin "lillasyster", men hon älskar ju alla hundar så varför skulle hon inte tycka om Rally?   Så snart är jag 2-hundsägare igen & det känns toppen, så jävla bra!!!


Igår var det ju hockey & den slutade inte så bra för min del. Under första perioden kände jag mig yr, hade ont i huvudet & magen var inte helt okej. Jag tänkte att det skulle kännas bättre efter att ha druckit vatten, men nej, det blev inge bättre. Det hann inte gå många minuter i andra perioden innan jag svimmade, jag minns inte så mycket av vad som hände eller vad de sa, men nånting om att blodtrycket var riktigt lågt, så det berodde säkert på det. Jag har ju väldigt lågt blodtryck i vanliga fall & mina Anafralin-tabletter har sänkt blodtryck som biverkning, så jag måste ta upp detta med min läkare som jag får träffa i slutet av Mars. Jag vill ha kvar min mirakelmedicin, men jag vill inte tuppa av fler gånger.


Idag har jag varit duktig! Jag åkte till stallet där jag var funktionär på klubbhoppningen, jag stod på framridningen & såg till att allt flöt på så bra som möjligt & jag fick beröm efteråt - vilket kändes jättebra! Jag gillar att stå på framridningen, men det beror nog på att jag älskar att stå i centrum & står man på framridningen så bestämmer man i princip allt.  Perfekt för mig med andra ord! 


Java har fått spendera 2 nätter hemma hos min farsa då jag har legat på sjukhuset & där han hon fått massor av motion så hon är helt slut nu. Lilla skruttan då, jag som hade tänkt att ta årets första inlinestur, men det får nog vänta tills en annan dag, hon har ju trots allt redan sprungit mycket idag.


Nu ska jag gå & lägga mig en liten stund, känner mig helt slut, så en liten vila kan nog pigga upp mig!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards