Super Magic

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Malin Sjöström - 7 mars 2012 19:00

 

Idag har jag hållt igång HELA dagen! Det hela startade med att jag & morsan var & handlade & efter det blev det hundträning på Hammarö BK tillsammans med Fredrika & Carro. Direkt efter det hämtade jag upp min lillebrorsa & så åkte vi hem till mig där vi rensade HELA mitt förråd!!!  De saker jag inte fick ha kvar (för tro mig, min lillebrorsa tvingade mig att slänga över häften av allt jag hade!) körde vi direkt till soptippen så att jag inte skulle kunna ändra mig. Nu har jag helt plötsligt en massa plats i mitt förråd & jag vet även vad det är för grejer!   Så resultatet blev bra även om det var jobbigt att rensa, jag tycker det är skittufft att slänga saker, jag sparar hellre för mycket än råkar slänga nåt som "kan vara bra att ha". Min lillebrorsa är raka motsatsen till mig angående det, men det var ju också därför som jag bad honom om hjälp, för skulle jag ha rensat allt själv så hade det fortfarande varit lika trångt i förrådet.


När vi var klara med förrådet så köpte vi pizza & det är först nu som jag kan sätta mig ner & ta det lite lugnt, vilket jag verkligen behöver efter denna tuffa dag. Java har fått vara ensam en hel del & hon har tyckt väldigt synd om sig själv, men så är det ibland, man kan inte alltid vara med, även om jag helst skulle ha henne vid min sida hela tiden.


På träningen förut så tränade vi rutan & 2:an hopp-hinder. Hon skötte sig riktigt bra & det var en rolig träning. Nu gäller det bara för mig att fortsätta träna rutan så att hon inte glömmer det igen, hon kunde den ju faktiskt i somras, men nu har hon glömt det, & jag vill inte att det ska hända igen.

Hoppet gjorde hon kanonfint redan första gången, trots att jag aldrig har skickat henne själv över ett hopphinder tidigare! Men det var bara för mig att berömma & belöna på rätt ställe, så många plus i kanten till min prinsessa här!


Imorrn har jag inga planer alls, men jag kan behöva en vilodag efter att ha jobbat såhär hårt, men vem talar om det för Java?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards