Super Magic

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Malin Sjöström - 12 mars 2012 20:15

 

Städning & rensning av hela lägenheten stod på dagens schema & till min hjälp hade jag den bästa på denna punkt = min lillebrorsa!  På bilderna ovan så ser ni allt som jag var tvungen att slänga när vi rensade förrådet & jag kan ju lova er att kartongerna INTE är tomma, utan de är fullproppade med grejer.

Inomhus hade jag inte riktigt lika mycket att slänga, men fick ändå ihop 3 fulla svarta sopsäckar. Det känns hemskt att slänga så mycket grejer, men men, det blir nog bra bara det är gjort. Nu känns det faktiskt bättre, hela lägenheten ser rymligare & fräschare ut - precis som jag vill ha det!


Java har fått några halvlånga promenader, men ingen vidare hjärngympa idag då mina krafter har gått till städningen. Jag har åter igen insett att hon inte längre kan "trottoarreglerna" (de betyder att hon aldrig får gå ner från trottoaren utan tillåtelse), men det är ju för att jag inte har tränat på det så mycket den senaste tiden. Det bästa sättet att träna på detta är att helt enkelt inte ta med nåt koppel när man går ut, för då tvingas man hålla mer koll på damen & kan påminna henne om reglerna precis INNAN hon bryter mot dem & redan efter några få gånger så är det skillnad! Så hon är duktig min lilla brud.


Imorrn blir det nog en långpromenad med morsan, vi pratade på att åka ut till Skutberget & gå där, lite roligare att gå på nya ställen, man blir lätt uttråkad av att gå samma rundor jämt, omväxling förnöjer som det så fint heter.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards