Super Magic

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Malin Sjöström - 9 mars 2012 21:45

 

Idag har brudarna fått gå en promenad i skogen, båda två var lösa & skötte sig riktigt bra, så vi fick ett fint slut. Detta var nämligen sista dagen jag hade Sirpa, hennes familj har hittat en annan lösning som passar dem bättre, så jag är inte längre dagmatte åt henne.  Det kommer att bli tomt utan "gammel-tanten" här, men jag tycker mest synd om Java, hon älskar verkligen Sirpa hur mycket som helst, trots att Sirpa inte har samma tankar om Java.  Jag hoppas att Java kommer att fortsätta vara sitt vanliga jag även utan Sirpa, men hon kommer verkligen saknas här hemma.


På ridningen idag hoppade jag Stjärnan för allra sista gången. Det känns konstigt att det nu är slut, men samtidigt känns det väldigt skönt, för jag tycker inte att det är roligt längre. Jag hoppas att rätt köpare snart dyker upp så att han blir fri, det förtjänar han efter alla dessa år, min fina, fina vän, med hjärtat av guld.  Ingen kommer nånsin att kunna ta hans plats i mitt hjärta, han har hjälpt mig genom livet, utan honom hade jag inte varit kvar här, men som sagt, allt det vackra har ett slut.

Det kändes inge vidare idag, han ville inte alls hoppa, men ställde snällt upp alla gånger utan 2. Han stod emot & man kände hur hela han bara sa nej, han vill helt enkelt inte mer & jag kan inte klandra honom för det. Jag förstår honom, efter 11 år som lektionshäst så har man all rätt att bete sig som han gör, min älskade bästa Svamp, jag älskar dig oavsett vad du än gör!


Java har fått vara ensam hemma medan jag var i stallet & numera är det inga som helst problem att lämna henne, & det är så himla skönt att ha det så!  Efter att ha haft "ensam-hemma-problem" med så gott som alla hundar så känns det jävligt befriande att nu ha en hund som man kan lämna ensam utan att man behöver oroa sig för nåt. Så många plus i kanten till min prinsessa!


Imorrn har jag inga planer alls, får helt enkelt ta dagen som den kommer. Nu ska jag iaf gå & lägga mig, är helt slut efter dagens alla grejer.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards