Super Magic

Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Malin Sjöström - 12 mars 2013 15:09

Ja, den lilla katten här hemma är lättroad, & av nån konstig anledning så gillar hon vatten. Det är ju inte så vanligt bland katter, men denna lilla tigern leker i duschen...Hon är grymt söt iaf!



Idag skulle jag & Mimmi ha gått en långpromenad, men hon fick förhinder så vi får ta det en annan dag. Istället träffade jag & brudarna Mary-Ann & Sheldon & i vanlig ordning så lekte hundarna mycket med varandra. Lite synd tycker jag dock om Java, för hon vill leka med Bira, & Bira i sin tur vill leka med Sheldon. Så det är mest Bira & Sheldon som leker & Java springer efter. Nej, riktigt så illa är det väl inte, men lite utstött är min skatt.



Äntligen har jag fått prata med veterinären & vi bestämde att hon ska gå på en pencillinkur & så hoppas vi att hon blir bra av det. Blir hon inte det så har vi en plan för hur vi ska fortsätta utreda "gåtan" som hon kallade Java...Tänk att alla mina djur ska drabbas av diverse olika & skumma saker, varför inte hålla sig till de vanliga & lättbehandlade?!

Denna behandlingen innebär ju att det inte blir några tävlingar på ett tag, exakt hur länge vet jag inte än. Senare idag ska jag hämta ut medicinen & då kan jag ju även kolla upp karenstiden på den för att få veta ungefär vilka tävlingar vi måste stryka oss från.

Men under karenstiden så kommer vi att träna en hel del, för hon är ju inte påverkad av sin mystiska åkomma när hon gör nånting, typ är ute & går eller tränar. Bortsett från att hon kissar mycket då. Inne ligger hon mest & sover, är inte jätteintresserad av nånting, annars brukar hon ju leka med leksaker eller så, men nej, ingenting sånt längre, så nånting är ju galet, frågan är bara vad...?

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards