Super Magic

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Duktiga tjejen!

Av Malin Sjöström - 4 maj 2012 16:00

 

(Bild från 2/5)


Idag har Java fått ett kort lydnadspass & en inlinestur, plus att det blir lite bus med Ebba & Gangster senare & en promenad i skogen.


I lydnaden gick hon SUPERBRA!  Det kändes som om jag fått tillbaka min gamla hund igen, hon gjorde allt hon skulle när jag sa det, hon jobbade riktigt bra & dessutom med en härlig attityd!!! Jag är så himla glad, detta var det bästa passet på riktigt länge! Jag hoppas att hon fortsätter vara såhär, för isf kan jag vara lugn inför tävlingarna, för då blir hon ruggigt svår att slå.  Min brud, den allra bästa!


Inlinesrundan gick rekordfort, Java orkade hålla ett högre tempo än vanligt & det verkar som om simningen redan har gett resultat!  Jag höll på att dö några gånger under rundan, men det var inte Javas fel utan det var nån annans, vem fan slänger bläckpennor på vägen?! Haha, nån dag kommer jag att ramla & slå mig jävligt mycket, men frågar ni mig så behöver den dagen inte komma än.


Imorrn ska jag rida Stjärnan & jag tänkte vara på fältet så att Java kan vara med, om det inte är dåligt väder för då får hon stanna i bilen & så rider jag inomhus. Det märks imorrn hur det blir, i vilket fall som helst så ska det bli grymt skoj att sitta upp på honom igen, det var ju ett tag sen sist.


Under hela helgen är jag dessutom hundvakt åt beaglarna Ebba & Gangster, men dagtid kommer de att få vara hemma hos sig, & kvällar, nätter & mornar bor de hos mig & Java. Så det kan bli spännande nätter framöver.

 
 
Ann o 8 tassar

Ann o 8 tassar

4 maj 2012 18:58

Vilken härlig attityd!!! ni ser verkligen oslagbara ut!!!!

kraam

http://hojann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards