Super Magic

Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Malin Sjöström - 7 mars 2013 17:00


Det blev en ganska lång sovmorgon idag då jag har haft en riktig skräp-natt. Men när vi väl kom upp så gick vi ut till fotbollsplanen där vi mötte Mary-Ann & Sheldon. Vi släppte alla hundarna & lät dem busa under ungefär en timme, sen verkade de ganska trötta så då gick vi hem.



Väl hemma så klippte jag klorna på Java & Kissen & sen stängde jag in brudarna i köket & så dammsög jag resten av lägenheten samt började skura. Sen hade hundarna torkat så att jag kunde släppa ut dem i hela lägenheten & städa köket. Efter den ansträngningen (som gjorde mig helt svettig) så tog jag tag i tvättning av duschrummet, så nu blänker det.  Sen blev det en härlig dusch, vilket verkligen behövdes.
Och eftersom jag har vaknat miljoner gånger under natten p.g.a att jag har svettats & frysit som en galning så bestämde jag mig för att bädda rent i sängen. Valde då ett av de nyinköpta sängkläderna & det blev riktigt fint.  



Snart åker Bira hem & då får ju Java såklart följa med ut & kissa. När vi kommer in igen så ska jag tvätta tassarna på henne eftersom jag upptäckte att hon har spräckt trampdynorna på "lång-tårna" på framtassarna.  Så de ska tvättas ordentligt & så får jag se om jag måste sätta på nåt skydd inför morgondagens freestyleträning, eller om det räcker med sockorna. I freestylen så hoppar hon ju en hel del & därför behöver hon något skydd då, för jag vill inte riskera att de spricker ännu mer.

Sen så hoppas jag att Elin har tid att komma hit en stund & hälsa på. Vore riktigt roligt, & nödvändigt, att gå igenom freestyleprogrammen inför morgondagens träning. Men om hon inte har möjlighet att komma hit så får jag träna på dem själv & försöka fundera på hur det är bäst att lägga upp träningen.

Efter freestyleträningen imorrn så bär det av till djursjukhuset där Java ska genomgå en ultraljudsundersökning. De ska kolla om det är något fel på hennes urinvägar & ärligt talat så vet jag inte vad jag hoppas på...Visst vill jag att hon ska vara frisk, men då finner jag inget svar på VARFÖR hon har ändrat sitt kiss-beteende så mycket. Så nja, jag vill nog att de ska upptäcka felet så att hon kan bli "normal" igen. Fast samtidigt vill jag inte behöva behandla henne med nåt så att vi inte kan åka iväg på de agilitytävlingarna vi har planerat. Så det är både ja & nej, vi får helt enkelt vänta & se vad de säger imorrn.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards