Super Magic

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Malin Sjöström - 8 mars 2013 18:37


Tävlingsträning i freestyle var dagens stora projekt. Jag, Elin, Karin & My hade bokat inomhushallen Dog-o-rama & där körde vi igenom program för brinnande livet. En tjej vid namn Louise var också med & filmade & tog kort - perfekt!  
Java tyckte (som vanligt) att början av programmen är riktigt jobbiga, då är hon liksom övertaggad & skäller, & sen, när man har kommit gång, då blir hon seg istället.  Jag förstår inte varför hon är sån, kanske gillar hon inte freestyle lika mycket längre? Eller? Tankarna är många kan jag lova, jag kommer att starta på tävlingarna i Karlstad iaf, & beroende på hur det går där så kanske vi gör ett freestyle-uppehåll, eller också fortsätter vi att tävla. Vi får helt enkelt se.


Vid kl. 15 hade vi tid på djursjukhuset för ultraljud av buken, & snälla underbara Lina följde med som stöd/sällskap!  Java skötte sig riktigt bra, t.o.m när veterinären tog urinprov direkt ur urinblåsan så låg hon bara snällt på rygg. Det är i såna lägen "mamma"-hjärtat slår lite extra.  Allt såg bra ut på ultraljudet, så vi gick vidare med blodprov. Sen var det bara att vänta på provsvar. Proverna såg bra ut, men urinprovet sattes på odling så det får jag svar på på måndag.
Så nej, ingen har hittat något fel på henne, vilket känns frustrerande då det MÅSTE vara något som inte är som det ska! Senast igår kissade hon ju inne, & jag tror verkligen inte att hon nånsin skulle kissa inne för att vara trotsig eller nåt. Plus att hon kissar så ofta på promenaderna, så ja, nåt MÅSTE vara fel.


Skulle odlingen visa nåt så kommer hon att få en pencillinkur, & om det inte visar nånting så kommer hon att få gå på pencillin. Jag & veterinären diskuterade det lite & vi båda tycker att man ska behandla henne ändå eftersom hon är av samma åsikt som mig - DET MÅSTE VARA NÅGOT FEL! Detta innebär ju att jag inte kommer att kunna åka iväg på de agilitytävlingarna som är planerade.  Iaf inte den nästa lördag, men förhoppningsvis kommer vi att kunna åka till Rättvik. Det beror ju på vilken medicin hon får & hur lång behandlings- & karenstiden är. Men ska jag vara ärlig så ser även Rättvik mörk ut...


Innan ultraljudet så rakades ju magen på lilla bruden, så nu är hon nakenfis där. :P Hon tycker att det kliar & har kliat sig en del, men jag tänkte inte så mycket mer på det, förens jag duschade av "kletet" jämt nyss...  Hon har redan (!!) lyckas klia upp 2 sår på magen!!  Ett på varje sida, så nu blir det sockor på hela tiden inne. Tänk att hon alltid ska lyckas med allt, vad trött jag blir!


Nu ska jag fixa bilderna från idag & lägga ut på hemsidan, sen väntar Gladiatorerna & Farmen, & efter det är det läggdags.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards