Super Magic

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Malin Sjöström - 6 mars 2013 16:34

Imorse träffade vi Mary-Ann & Sheldon i den inhägnade fotbollsplanen vid skolan där vi släppte hundarna. De sprang & lekte ungefär en timme, sen kopplade vi dem (utom Java) & gick en halvtimmes promenad. Det var superskönt att komma igång så tidigt & eftersom de blev trötta så behövde jag inte ha det minsta dåligt samvete för dem när jag skulle åka iväg till mitt möte.



Mötet med min DBT-terapeut gick bra, hon verkar vara hur cool som helst & jag tror att vi kommer att trivas ihop. Sen blir det ju ALLTID "konflikter" i en sån kontakt, men jag hoppas att vi ska ta oss igenom dem på ett bra sätt. Idag fick jag mest fylla i massa papper, det är olika tester som jag gör för att de ska se att DBT verkligen är rätt behandling för mig. Nästa vecka fortsätter testerna & sen vet jag inte riktigt vad som händer.

Efter mötet så hörde Elin av sig & frågade när jag ville gå promenad, så vi gav oss iväg direkt.  Vi gick ungefär 1 timme & 20 minuter & nu är brudarna åter igen trötta. De (& jag!) har verkligen fått mycket motion idag, men det gäller att ligga i eftersom jag vill att Java både har mycket muskler & en jävla kondition inför tävlingarna framöver. För ju bättre fysiskt tränad hon är, desto längre orkar hon psykiskt också. Emellanåt får hon ju nån vilodag, men annars försöker jag som sagt att hålla igång henne.
Här är lite kort från den promenaden:






Snart åker Bira hem & efter det tänkte jag dyka ner i förrådet för att leta efter några viktiga papper som jag måste ha. Tänk att viktiga papper ALLTID ska vara svåra att komma åt!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards