Super Magic

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2013

Imorrn blir det viltspåspremiär!!

Av Malin Sjöström - 28 augusti 2013 16:51

Jag har fått en del tips angående Javas tassar, så vi testar lite olika & tar det lugnt i väntan på att trampdynorna ska läka. Dem har ju inte spruckit för att dem är torra, utan det är som "brännmärken" på dem. Den ena baktassen börjar se bättre ut, men hon får inte springa vilt innan BÅDA är läkta. Så hur tråkigt det än är med koppelpromenader så är det exakt det som gäller nu. Och skydd på baktassarna! Hade sockorna på idag, men hon haltade lite emellanåt, så det får bli skorna bak & inget på framtassarna så ser vi hur det går.
Och under dagens promenad, som blev till apoteket, så använde jag dem nya kopplena som jag har köpt. Det är mycket lättare att gå med 3 hundar som har samma längd på kopplena! Så dem kopplena kommer jag med största säkerhet att använda en hel del.  



När jag var in på apoteket & skulle beställa mediciner så fick (såklart) hundarna vänta utanför. Jag gillar egentligen inte att sätta fast dem så, men vem skulle våga gå fram till 3 främmande hundar? Plus att det är fönsterväggar hela vägen där så jag kan se dem hela tiden, så skulle det bli nåt så kan jag bara gå ut direkt. Men som sagt, det tar ändå emot lite att binda fast dem (för nej, man kan inte alltid lita på folk).

Men nu till nånting mycket roligare!  Imorrn blir det viltspårspremiär!!  Jag hoppas ju att Rally ska kunna bli viltspårschampion, så förhoppningsvis blir det mycket spårande framöver, nu när jag har egna klövar. Rally har ju aldrig provat att spåra alls, så vi får se om hon fattar nåt eller om det står helt till i huvudet.  
Java har ju testat köttbullespår & jösses, hon kunde verkligen inte spåra! När Ann spårade med henne så gick det lite bättre, men det är fan hopplöst när jag försöker...Så det blir en utmaning för både mig & damen i svartvitt, hon är väldigt intresserad av klöven iaf så det ser bra ut.  



Min kung var just det - en kung (!) på att spåra. Varför lät jag inte honom göra det oftare?!  Det är en av alla saker jag önskar att jag hade gjort med honom. Men det är ingen idé att gräva ner mig för mycket i det, för hans tid är redan förbi. Så jag hoppas på Rally här, att hon ska ha samma spårintresse som min kung hade. MEN skulle hon inte ha det så blir jag inte arg eller så, möjligtvis lite besviken, för nej, man kan inte jämföra hundar med varann, inte ens om dem är samma ras, för alla är ju olika individer.

På lördag ska vi åka till Karlstad BHK & kolla på en rallylydnadstävling! Jag har aldrig sett en sån, så ja, det ska bli lite intressant. Vi känner flera stycken som ska dit & tävla, därför måste vi hänga på.  Bland annat så kommer Anna & Erik & dem har med sig hela hundligan & det ska bli roligt att träffa dem igen! Och Tintin, Javas fina kullbror. Undrar om Java kommer ihåg dem? Hon bodde ju trots allt hos dem i 2 veckor i vintras. Snart har jag svaret.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards