Super Magic

Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Malin Sjöström - 2 augusti 2013 15:51

Nu har jag fixat alla bilderna från gårdagens agilityträning, så klicka på bilden nedanför för att komma till hemsidan!



Idag har vi varit på Arken Zoo & köpt lite goda ben, men måste åka dit snart igen då dem inte hade fått hem alla dem benen jag ville ha. Men tjejerna klagade inte på det dem fick idag, vi får bara hoppas på att deras magar säger samma sak.

Den senaste tiden har jag försökt lära Java att kramas & nu kan jag berätta att hon är helt säker på det tricket!!  Min stora fina tjej, bäst i hela världen!  



Självklart har jag tänkt att ha med det tricket i ett freestyleprogram, vi ska nämligen köra en lugn låt med kärlekstema, med blommor & allt.  Jag tror verkligen på det programmet, även om det inte är helt klart än. Vi kommer däremot inte att köra det förrens vi är säkra på det, vilket jag hoppas att vi kan bli ganska snabbt. Men som sagt, först måste programmet bli klart & sen ska vi träna alla delarna.

När vi ändå är inne på detta med freestyle så hoppas, hopppas, hoppas jag att vi ska kunna éntra scenen redan i slutet av September i Storfors. Det ligger ju nära Karlstad & dem allra flesta som jag tränar med ska dit. Så om Java bara får sluta med medicinen senast i slutet av Augusti så kommer vi att kunna åka! Det är 28 dagars karens på Metacam, så minst en månad i förväg kommer jag ju att veta säkert om det blir någon tävling eller inte. Men jag hoppas som sagt verkligen!
Skulle den tävlingen bli av så kommer vi att köra vårt gamla program "burn it to the ground", fast vi har bytt ut en rörelse, & än så länge har inte Java sådär jättebra kläm på den, så vi kommer att få träna mycket på det! För blir det tävling så vill jag ju vara säker på att hon kan alla rörelserna bra på träning, för funkar dem inte på träning så funkar dem definitivt inte på tävling.

Om drygt en timme ska vi åka ut med båten & låta Java simträna ordentligt. Efter det blir det grillning hemma hos farsan, så det blir nog en bra dag detta.  Vad som händer imorrn har jag absolut ingen aning om, den dagen är helt blank i kalendern, så finns det nån som vill hitta på nåt så är det bara att höra av sig!  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards