Super Magic

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Långtur i skogen

Av Malin Sjöström - 1 mars 2013 19:30


Långpromenad i skogen tillsammans med Elin & hennes grabbar blev dagens aktivitet. Leo hittade en stor pinne som han skulle ha med sig, men så lyckades Java sno den & vägrade sen att lämna den. Så under ungefär halva promenaden höll Leo koll på Java, ifall hon skulle släppa den. Till slut dumpade Java den & Leo kunde då springa iväg & ta den, mycket lycklig. De är så roliga att titta på, för de är verkligen personligheter!



Imorrn blir det antingen lite agilityträning i Forshaga (beroende på om det finns några hinder ute, håller på att kolla upp det nu), eller så blir det hundträff här på Kronoparken.  Både jag & Java vill helst köra agility, men finns det inga hinder så blir det svårt...

På söndag väntar lydnadstävling & jag börjar redan bli nervös! Men samtidigt som jag är nervös så känner jag mig ganska säker. Lilla damen kan alla momenten, det svåra är bara att få henne i rätt attityd, för då går allt strålande! Jag vill så gärna att vi lyckas med det sista 1:a priset i 2:an så att vi får vår titel & sen kan fokusera på 3:an & Eliten. Fast innan det blir någon start i 3:an & Eliten så behöver jag HJÄLP med träningen då det blir några nya moment som jag inte riktigt vet hur jag ska lära in.

Men, men, om en halvtimme börjar Gladiatorerna & efter det väntar Farmen. Sen är det sängdags.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Ovido - Quiz & Flashcards