Super Magic

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

Klövjepromenad

Av Malin Sjöström - 26 december 2012 22:15


Dagens promenad innehöll klvöjeväska & regn, roligare förhållanden har vi ju varit med om, men det var trots allt en skön promenad. Det har ju varit dåligt med promenader nu under julen, så vi behöver verkligen komma igång!

Idag drog ju hockeyn äntligen igång på nytt, dessvärre var det ingen vidare bra match, men det var ändå kul att komma iväg. Java fick ju vara ensam hemma under tiden & idag skötte hon sig faktiskt! Jag gav henne iofs ett nytt oxben som sysselsättning, men ändå. Nu ligger hon utslagen i min säng, det tar hårt på krafterna att vara ensam, haha.

Imorrn skulle vi ha tränat freestyle, men det blir inget. Förhoppningsvis kommer vi att träna på söndag istället, får veta det imorrn så det är ju bara att hålla tummarna!

Nu blir det snart sängen, behöver få sova, något som visat sig vara nästan omöjligt sen jag slutade med sömnmedicinen som uppenbarligen orsakade mina bortdomningar. Jag vet inte hur jag ska göra med sömnen, om jag ska bita ihop & försöka stå ut tills jag ska träffa min läkare nästa gång (vilket är den 21/1), eller om jag ska kontakta psykakuten för att få en tid där, & då förhoppningsvis en ny sömnmedicin utskriven. Det är bara det att jag egentligen inte vill ha något mer med psykakuten att göra, jag vill aldrig mer sätta min fot innanför de låsta dörrarna, men frågan är, klarar jag av att sova dåligt såpass länge? Eller riskerar jag att allt faller?

Har läst igenom mina journaler & skrivit upp alla mediciner jag har gått på, så att jag vet vad som inte fungerar på mig. 27 stycken olika mediciner fick jag det till, & då ska vi inte nämna alla olika doser eller former på dem...Skrämmande många, snacka om att läkare prackar på en massa mediciner, ibland kan man tro att de får högre lön ju fler piller de skriver ut. Nån dag ska jag bli helt medicinfri, det är mitt mål!

Nej, sängen var det nu, & låt oss hoppas att jag får sova nånting!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards