Super Magic

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Malin Sjöström - 9 december 2012 18:13

Inatt har jag lyckats med bedriften att stuka stortån - i sömnen!  När jag la mig igår kväll så mådde den bra, & imorse när jag vaknade så var den röd, svullen & värkte som tusan. Och smärtan går inte över, köra bil visade sig vara det värsta man kan göra, jisses vad ont det gjorde! Men, men, jag tröstar mig med att jag vet att det går över.

Jag har tillbringat dagen i stallet där jag först klippte Svampen & det gick bra! :D Lite bortdomningar, men jag tappade inte maskinen nån gång, vilket jag var rädd för att det skulle hända. Han är ju alltid lika snäll att klippa, älskade lilla guldponnyn, han är den bästa.  
Efter klippningen så var det dags för den årliga luciashowen & den var sådär detta år.  När den började komma igång så var det en som flög av & skadade sig, så efter det höll alla tillbaka & vågade inte riktigt "leva sina roller fullt ut". Jag förstår dem, jag hade också blivit osäker själv, men som åskådare blev det lite för tråkigt, tyvärr.



Jag tyckte alltid att luciashowen var årets höjdpunkt, speciellt de åren jag satt på den underbara hästen Fabiola! Ingen annan häst har kunnat vara så jävla skön som hon var, hon tyckte också att det var askul!  Snyggaste kläderna hade man också, haha.

Resten av dagen/kvällen ska jag tillbringa i soffan under filten, för jäklar vad kall jag blev av att sitta såpass länge på läktaren, även om jag hade mycket kläder på mig. Kylan tränger verkligen in överallt, inte alls roligt. Men när man promenerar eller typ åka skidor så känner man inte alls av kylan lika mycket som man gör när man bara sitter stilla.
På tal om skidor, jag hoppas att jag ska få någon hjälp av neurologen så att jag kan åka skidor med Java! Jag har längtat efter det i ett par år & nu när det finns massa snö & Java kan drag-kommandon så hindras jag av kroppen.  Men som sagt så hoppas jag att jag får den rätta hjälpen snart så att jag kan börja leva som vanligt igen.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards