Super Magic

Alla inlägg den 16 december 2012

Av Malin Sjöström - 16 december 2012 14:47

Både igår & idag har jag tittat på NM i freestyle & jisses vad sugen man blir på att tävla själv!! Samtidigt som man undrar hur fan man vågade gå ut på en sån stor mässan & tävla...Om 3 veckor är det dags att entra scenen, då på hundmässan MyDog, en mässa jag aldrig har varit på förut, men jag hade ju inte varit på Älvsjömässan innan AFC-finalen förra året heller så.  Blir nervös bara jag tänker på det, herregud.

Det var roligt att se alla ekipagen, vissa imponerade mer än andra, men så är det ju alltid. Upptäckte även att jag har tävlat ett par gånger mot en del av de som tävlade (från Norge) & jag vann dessutom över dem!  Det ni, ibland kan vi, jag & min brud.  

Som alltid när man kollar på massa freestyle så blir man inte bara sugen på att tävla, utan också att träna, men det kan ju inte jag göra nu eftersom jag inte har någon hund hemma. Men på onsdag kommer hon hem & då drar vi igång med träningen igen!

Kan meddela att min handled är MYCKET bättre nu!  Den är fortfarande blå/grön/gul/röd, men jag kan röra alla fingrarna utan problem. Så snart behöver jag väl inte ha bandaget på längre, för lite jobbigt är det att ha det när man typ måste ut (svårt med vantar) eller bara en sån sak som att tvätta händerna. Men jag är mest glad över att jag inte bröt den, så en stukning kan jag leva med ett tag.  

Imorrn har jag telefonsamtal med min läkare på vårdcentralen & jag hoppas att hon åter igen skriver en remiss till neurologkliniken & att de försöker hjälpa mig sen! Min tanke när jag skickade iväg Java var ju att under tiden hon var borta få hjälp med kroppen, men nej, det sket sig. Men hellre hjälp nu än aldrig.
Jag har mina egna gissningar på vad det kan vara för något fel, & jag tänker dela med mig av de tankarna till läkaren imorrn & höra vad hon tror om dem. Det är illa att man ska behöva leta efter tänkbara "sjukdomar/skador" själv när man söker vård hos de professionella. Men jag ger mig inte, jag SKA hitta orsaken till mina besvär & jag SKA bli fri från dem!

Nu ska jag däremot mysa ner mig i Java's fotölj & titta på Marley And Me, The Puppy Years.


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards