Super Magic

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Malin Sjöström - 11 december 2012 18:55

Som en del av er har läst på Facebook så har jag spenderat större delen av dagen på vårdcentralen & sjukhuset. Så jag tänkte berätta lite om vad som hände.

Igår fick jag ett brev från läkaren på vårdcentralen & hon hade fått svar från neurologkliniken, de tyckte att mina symtom var så ospecifika & de visste inte vad det kunde vara, men de trodde inte på kataplexi. Så nej, jag får ingen hjälp därifrån & då tyckte läkaren på vc att jag skulle börja motionera på olika sätt & se hur det går, & det var precis det jag gjorde idag.

Jag cyklade till apoteket & hem, på vägen dit gick det bra, några bortdomningar, men jag ramlade inte nån gång. På vägen hem gick det sämre, kroppen domnade bort & jag föll handlöst ner i backen. Jag tog då emot mig med ena handen & kände direkt smärtan. Och när jag kom hem så var handleden blå & svullen, så jag gjorde mig iordning & åkte till vårdcentralen.

Väl på vårdcentralen fick jag vänta nästan 1 timme innan jag fick träffa en sköterska(?). Han klämde & kände på handleden & jag skrek vid några tillfällen, så grymt ont gjorde det. Han drog slutsatsen att den nog var bruten & därför fick jag en tid till röntgen.

På röntgen drog det ut på tiden som satan, nästan 1,5 timmar fick jag vänta innan jag fick komma in. Sen behövde jag dock inte vänta så länge innan jag fick svaret. Svaret jag fick var att allt var helt, så det var bara att åka hem med handen lindad i stödbandage & så får den "läka" av sig själv.

Så här är jag nu, hemma i soffan med en hand om hela tiden påminner mig om att den finns där. Hur lång tid det kommer att ta innan den är bra igen vet nog ingen, det är bara att vänta & se.

Och nej, jag tänker inte prova att cykla nånting mer! Imorrn bitti ska jag ringa till vårdcentralen igen & beställa en telefontid med min läkare & mer eller mindre tvinga henne att skriva ännu en remiss till neurologkliniken. För såhär vill jag inte fortsätta att ha det! Hela dagen har kroppen bråkat löjligt mycket med bortdomningar & jag är så jävla trött på det. Så ja, morgondagen startar med ett telefonsamtal.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards