Super Magic

Alla inlägg den 3 december 2012

Av Malin Sjöström - 3 december 2012 19:36


Dagens äventyr gick till Sunne där jag lämnade av Java hemma hos Anna, Erik & Fantasium-flocken. Java sprang glatt med alla sina nya polare (bland annat hennes kullbror Tintin) när vi tog en promenad. (Några bilder finns i galleriet på hemsidan.)
Det kändes riktigt bra & även om jag kommer att sakna henne grymt mycket så vet jag att hon får det bra där. Jag får trösta mig med att det bara är ett par veckor, sen kommer hon ju hem igen & jag gör det ju för HENNES skull! Hon är värd det bäst.  

Projekt sy-hundhalsband startar imorrn. Nu är det nästan 1 år (!!) sedan jag sydde mitt sista halsband, så det kanske tar lite tid innan jag kommer in i det ordentligt. Men idag var jag nere i källaren & hämtade symaskinen & alla tyger jag har, & tack & lov så hade jag skrivit ner vilka inställningar jag ska ha på maskinen vid de olika "momenten", så det är bara att köra!  Java kommer att få ett mörkblått med gul text, & självklart reflex, det syr jag på ALLA halsbanden då jag själv inte vill använda halsband utan reflex nu i mörka tider. Sen gör det ju inget att det blir ännu snyggare med reflex.  

Nån dag snart ska jag även ta en tur till stan för att inhandla lite fler d-ringar & kanske några nya tyger, vill ju ha en del att välja på.  De brukar ha såna där "stuv-bitar" som är billiga & lagomt stora, helt perfekt ju!

Ringde till vårdcentralen imorse & alla prover hade sett bra ut...Som alltid. Läkaren hade skickat iväg ett brev (en remiss) till neurolog-enheten (?), men inte fått något svar än, så det är väl bara att vänta. Hoppas att det kommer ett svar så snart som möjligt för om 2 veckor när prinsessan kommer hem igen så har jag tänkt att jag ska fortsätta motionera henne, men då måste jag ha en kropp som klarar av det. Så håll tummarna för att de snabbar på lite!

Nu ska jag fortsätta slöa här vid datorn, sen blir det en tidig kväll/natt då jag är rätt så trött.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards