Super Magic

Alla inlägg den 13 december 2012

Av Malin Sjöström - 13 december 2012 14:07

Dags att utvärdera målen jag hade för detta år, samt presentera nästa års mål. Men, men, vi börjar med årets.


Agility:
Debutera i agility + hopp
Pinne agility
Pinne hopp
Pinne agility
Pinne hopp
Uppflytt. agility
Uppflytt. hopp


Lydnad:
Debutera
1:a pris klass 1
1:a pris klass 1
LP1
1:a pris klass 2
1:a pris klass 2
LP2


Freestyle:
Uppflytt. p. klass 1
FD1
Uppflytt. p. klass 2
Uppflytt. p. klass 2
FD2
Kvala Agria Freestyle Cup


Vallning:
Träna vidare
Vallhelg hos uppfödaren


Övrigt:
MH
Ögonlysning


Som ni ser så uppnådde vi inte alla målen, men det beror till stor del på att Java var så sjuk såpass länge, så det var MÅNGA tävlingar som försvann då. Så med tanke på hur lite vi ändå har tävlat när hon har mått bra så är jag supernöjd med året! Hon är så himla duktig min lilla prinsessa.


I agilityn så uppnådde vi ju hälften av målen eftersom vi lyckades flytta upp oss till klass 2 i hopp. Tyvärr fick vi dock ingen pinne alls i agilityn, men så är det ibland.


Lydnaden började jättebra, sen gick det utför i samband med att hon blev dålig.


Freestyletävlingarna har verkligen gett olika resultat! Allt från katastrofala poäng till riktigt bra. Även här fick vi ju ställa in tävling p.g.a Javas hälsa.


Vallningen kom vi verkligen igång med, tog mycket privatlektioner & vallade flera gånger i veckan under vintern/våren. Men så blev hon ju sjuk & ville inte valla mer, så dåligt mådde hon. Och i samband med att hon kastrerades så tappade jag mycket av min vallningsmotivation & därför har vi inte kört igång med det igen. MEN det har jag tänkt att vi ska ta tag i nu.


MH't gick ju inte sådär jättebra, men det skrev jag ju om i min årsresumé. Anledningen till att det inte blev någon ögonlysning är för att jag har haft dåligt med pengar & den undersökningen ligger inte som prio ett.



Vi tar med oss erfarenheterna vidare till nästa år & då är planerna såhär:


Agility:
Pinne agility 1
Pinne hopp 2
Pinne agility 1
Pinne hopp 2
Uppflytt. agility 2
Uppflytt. hopp 3


Lydnad:
1:a pris klass 2
LP2
1:a pris klass 3
1:a pris klass 3
LP3


Freestyle:
Uppflytt. p. klass 2
FD2
Uppflytt. p. klass 3
Uppflytt. p. klass 3
SE FreeCH
Kvala Agria Freestyle Elite Challenge


Vallning:
Ta upp träningen!
Hålla igång träningen


Övrigt:
Ögonlysning
Kennelträff Trollyckes?


Så visst har vi en del att jobba på, men så ska det vara! Man måste ha höga mål för att komma nånstans, det är iaf så jag fungerar. Sen är det ju inte hela världen om man inte skulle lyckas uppnå alla mål, men jag tänker verkligen försöka & jag hoppas att även Java gör sitt bästa, hehe.


Så jag ser fram emot året som väntar, hoppas bara att alla skador & sjukdomar håller sig LÅNGT borta!!


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards