Super Magic

Direktlänk till inlägg 20 september 2012

Mot ett friskare liv!

Av Malin Sjöström - 20 september 2012 17:52

Jag är en samlare, oavsett vad det gäller, jag samlar på ALLT! De som känner mig vet det, speciellt när jag flyttar då det är tonvis med saker som jag bara "måste" ha kvar & inte kan slänga. Jag försöker att bättra mig på denna punkt, men det är skitsvårt, varje gång jag rensar så blir jag nästan tårögd & jag kan få riktig ångest av att slänga saker. Ingen som känner likadant kan förstå hur hemskt det är, men detta ska tydligen vara ett typiskt symtom på min Asberger, men ja, jag vet inte riktigt.


Vissa saker är ofarliga att samla på, men så finns det ju de här livsfarliga sakerna. Jag har i flera år sparat på både rakblad & tabletter, jag är som en hamster & lagrar upp förråd med framför allt piller. På nåt sätt känner jag mig "trygg" med att ha dem hemma, men det är bara en falsk trygghet som jag snarare borde se som en fara. Jag har kvar dem ifall att jag mår skitdåligt & därmed behöver dem, men det är ju när jag mår som sämst som jag inte får ha tillgång till dessa förråd! För utan tillgång till rakblad & mediciner så kan jag varken skära mig eller ta en intox.
Nu är det ett par veckor sen jag gav bort mitt sista rakblad till E, det var ett stort steg för mig, min friska sida blev oerhört stolt över att jag vågade lämna bort det, medan min sjuka sida tryggt tänkte att jag kan köpa nya, eller i värsta fall ta en kökskniv. Idag tog jag ETT ÄNNU STÖRRE STEG på vägen att bli frisk & fri, jag gav nämligen bort mitt underbara(?) tablettförråd som jag har kämpat för att få ihop så länge. Det känns tomt, ändå har det bara gått cirka en halvtimme sen E kom & hämtade dem. Nu är det OMÖJLIGT för mig att ta en intox, för jag har inga piller kvar...Bara tanken skrämmer mig, men jag vet att enda sättet för mig att bli frisk & fri är att ta såna här steg, oavsett hur mycket ångest de skapar både när man genomför dem & ett tag efteråt. I slutändan är det värt det, för jag ska ju inte syssla med såna saker längre, för jag ska ju bli frisk, eller hur?


Jag försöker hela tiden att blicka framåt, & till våren får jag min efterlängtade belöning efter att ha varit skadefri (eller rakbladsfri) i 1 år! Jag vet att om jag klarar 1 helt år utan att behöva skära mig så klarar jag mig fan resten av livet! Visst, det kan hända saker längre fram som kan framkalla återfall, men det får jag inte tänka på just nu, utan nu ska jag bara blicka framåt. Jag är stolt över mig själv & ingen kan i dagsläget få mig att se ner på mig, för nu har jag varit duktig & framför allt MODIG!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Annars har det inte hänt så mycket idag, jag & Java har kört lite kondisträning i form av inlines & Java bättrade på sin tid med ännu 1 minut runt ett ställe, iaf första varvet, sen gick hon tillbaka till senaste tiden. Vi körde 3 varv där borta & så sträckan dit & hem & vi fick samma tid som sist - detta trots att vi alltså körde en längre sträcka!  Hon är så duktig min tjej & det är kul att se att träningen ger resultat. Kanske är det dags för hennes matte att också börja träna ordentligt? Eller?  


Sök ingen eld om du glömmer bort glöden
Jag tar strid till döden
Kommer aldrig ge mig, aldrig nånsin ger jag upp nu
Kan du stoppa en vind eller hålla den i handen
Glöden tänder branden
Kommer aldrig ge mig, aldrig nånsin ger jag upp nu
För jag är fri, är fri

 
 
Anna

Anna

20 september 2012 18:01

Starkt gjort! Och för oss som läser och hoppas att du ska få bli friskare och friskare så är det såklart en stor lättnad att höra att du gjort dig av med tabletterna. :)

Att knyta emotionella band till prylar är tydligen väldigt typiskt Aspergerpersoner - Erik har jättejobbigt med det nu när vi håller på att flyttpacka. För mig är det lite både och, då jag tycker att det är tokjobbigt att göra mig av med saker, men när jag väl har gjort det tycker jag att det är otroligt skönt. :)

http://fantasium.se/photoblog

 
Hanna

Hanna

20 september 2012 18:25

Så starkt! Kämpa vidare :)

http://www.kennelblagul.blogspot.se

 
Ann o 8:a tassar

Ann o 8:a tassar

20 september 2012 20:17

Wooow...va bra gjort av dej Malin!!! Jag vet att du
fixar att leva utan...du e envis o förtjänar ett friskt liv!! Heja dej <3

http://hojann.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards