Super Magic

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Malin Sjöström - 21 september 2012 14:15

Igår när jag klippte klorna på Java så råkade jag klippa i en pulpa & det blödde som fan. Jag torkade & torkade blod & sen helt plötsligt så slutade det blöda & så tänkte jag inte mer på det. Senare på kvällen så gick jag ut & tränade lite lydnad/freestyle & då "sprack" pulpan & så blödde det sådär extremt mycket igen.  Så med en halt hund fick jag gå in & tvätta ordentligt, & sen dess går hon med bandage & när vi går ut så får hon dessutom en socka på tassen för att det ska skyddas ordentligt.
Nu är jag (såklart) orolig för att detta ska påverka morgondagens agilitytävling, som jag har längtat så mycket efter! För att vara extra försiktig så kommer hon inte att motioneras nånting idag & så får jag ta bort bandaget imorrn på morgonen & hoppas att pulpan håller hela dagen. Får ta med mig bandage ifall den skulle spricka igen, men det hoppas vi på att den inte gör!


Försöker att tagga inför tävlingen, men ärligt talat går det lite segt.  Kanske beror det på att jag ska åka ensam, det är ju alltid roligare när man är flera stycken som åker tillsammans. Sen så är jag som sagt orolig för Java's klo.


Vi går verkligen mot mörkare & kallare tider, jisses, man fryser ju nästan ihjäl ute! Jag vill ha vår & värme! Tur att man har tävlingar att se fram emot under vintern, för på så sätt går tiden lite fortare iaf.


Nu ska jag lägga mig i soffan & titta på någon film, sådär lagom ansträngande.  


Tänk att denna lilla krabaten gav mitt liv en ny mening.  

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards