Super Magic

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2011

Utvärdering av sjukhusbesöket

Av Malin Sjöström - 22 augusti 2011 14:51

 

Min brud är inte liten längre! Hon är inte särskilt duktig på att tvätta efter sig nu när hon löper så jag ska försöka ta mig iväg till Djurmagasinet idag eller imorrn & köpa ett tikskydd till henne.   Blir lite fräshare då!


Besöket på sjukhuset gick rätt så bra idag, jag fick träffa en läkare & vi pratade en stund om vad det kunde vara för fel. Hon hade inte fått de provsvaren hon väntade på så hon kunde inte ge nån exakt diagnos än, men troligtvis är det IBS jag har drabbats av. Man skulle isf kunna säga att depressionen har "spridit" sig ner till magen, för magens centrala nervsystem är överkänsligt & det beror på serotonin-halten som hjärnan producerar. Men som sagt, diagnosen är inte helt fastställd innan provsvaren har kommit så därför fick jag inte heller veta hur jag ska gå vidare med problemen.


Efter vändan på sjukhuset så åkte jag inlines med båda brudarna SAMTIDIGT!!! Att åka med Java är inte så svårt (beroende på hur man ser det), men jag tror inte att Sirpa nånsin har vart med om nåt liknande. Hur som helst så skötte de sig riktigt bra, de sprang snällt på varsin sida av mig, till en början tyckte Sirpa att det var riktigt jobbigt samtidigt som Java inte såg ut att ta i alltför mycket. När vi närmande oss slutet så var det helt ombytta roller!   Java orkade knappt ta sig framåt & lilla Sirpa började t.o.m dra! Så den lilla spetsen har helt klart bättre kondition & uthållighet än min brud, haha, där fick vi nåt att jobba med!


Imorrn väntar privatlektion i vallning på morgonen, sen blir det djursjukhuset & efter det stallet, så fullt upp, men det är väl så det ska vara?!

 
 
Maria

Maria

22 augusti 2011 15:17

Fy för ibs, jag fick den diagnosen för ca 5 år sedan.
Det är svårt att hålla i chack men jag hoppas du snart kommer på hur just Din Ibs funkar

http://www.yamas79.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Sjöström - 11 maj 2014 18:14


Nu har bloggandet flyttat till hemsidan helt & hållet. Så vill ni fortsätta följa oss så är det SuperMagic.se ni ska följa i fortsättningen!     ...

Av Malin Sjöström - 10 maj 2014 17:33


Igår var det en väldigt dålig dag, tuff, tung & mörk på alla sätt & vis, men jag tog mig levande igenom den. Eftersom jag inte mådde bra så tränade jag inget med hundarna, för jag ville inte riskera att tappa humöret & bli irriterad i träningen. Dem ...

Av Malin Sjöström - 8 maj 2014 18:40


Åter igen, tack för alla era kommentarer! Det är nyttigt att höra andras åsikter nu när jag själv inte är säker på hur jag ska gå vidare. Jag får svar från SLS (Lundehundssällskapet) imorrn eller under helgen, så vi får se vad dem har att säga. Rasen...

Av Malin Sjöström - 7 maj 2014 20:03


  Kommer jag nånsin att få uppfylla min dröm med att föda upp hundar? Först köpte jag Java, som min tilltänkta stamtik & vad hände med henne? Jo, hon blev sjuk & var tvungen att kastreras.  Sen köpte jag Rally & vad hände då? Jo, hon har fel på ...

Av Malin Sjöström - 6 maj 2014 18:20


Idag blev det inte alls som planerat.  Ingen Bira & ingen långis. Jäkla regn!! Visst, man kan ju faktiskt gå långisar även fast det regnar, men idag gjorde vi inte det. Jag hade ju sett fram emot en skön tur i solen liksom, men nope, inte idag.   ...

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards