Super Magic

Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Malin Sjöström - 19 augusti 2011 13:21

 

Har ingen ny lydnadsbild, därför fick det bli en gammal.   


Nu har jag precis kommit in efter ett litet lydnadspass med högst blandade känslor. Fotgåendet gjorde hon SUPERBRA!!!   Man kan tro att någon annan har haft henne & kört stenhårt med det, haha, kanske var det nyttigt med en liten paus? Läggande under gång gör hon också superfint, dock kan hon inte sätta sig upp i fotposition sen...Någon som har tips på hur jag ska göra här? I inkallningen sprang hon som värsta raketen, så där var jag meganöjd med henne, men i ingången så använde hon mig som en stoppkloss, inte helt önskvärt. Men det stora problemet är helt klart ställandet, det som hon alltid har gjort klockrent förut, nu la hon sig hela tiden & jag fick verkligen börja om, höll på att få några gröna hårstrån innan det till slut funkade. Man märker att vallningen har satt sina spår, hon lägger sig mer än gärna i alla lägen, så nu (med 2 veckor kvar innan debuten) blir det stenhård träning på ställandet! Apporteringen testade jag inte eftersom den är långt ifrån klar, så även här har jag att jobba på.


Om ett par timmar ska jag åka till stallet där en ridtur på Stjärnan väntar, egentligen är jag inte alls i form för att rida, men jag VILL så gärna att jag kommer att försöka. Skulle det verkligen inte gå så får jag väl hoppa av & ta in honom då, men då har jag iaf försökt.

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards