Super Magic

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Malin Sjöström - 18 augusti 2011 20:18

 

Fram tills nu på kvällen så har även den här dagen varit lugn då mina krafter är som bortblåsta. Men jag bet ihop & åkte ut till fåren & vallade lite, stundtals gick hon riktigt bra & så fanns det såklart stunder då hon mest sprang omkring & gjorde lite av varje, haha, inte lätt för lilla damen att veta hur hon ska göra & jag vet inte riktigt hur jag ska hjälpa henne, därför behövs verkligen nästa veckas privatlektion!!! Dessutom har jag världens snällaste farsa som inte bara lånar ut bilen utan också betalar hela privatlektionen!!!   Där kan man snacka om att verkligen ställa upp! Så nu blir det inga fler besök hos fåren förens efter privatisen, som förmodligen sker på tisdag.


Nu är det bara drygt 2 veckor kvar till våran lydnadsdebut & min motivation är under skosulan...   Men imorrn MÅSTE jag träna lite, det bara är så, för jag tänker inte komma till tävlingen den 4 September med en hund som har glömt både det ena & det andra, ånej, då får hennes matte bita i det sura äpplet & göra allt för att försöka göra lydnaden rolig igen!


När orken finns ska jag också sätta ihop vårat första freestyleprogram! Jag är nästan helt säker på låtval, men att hitta på rörelser blir svårare eftersom hon inte kan så många olika...Ännu en sak jag borde ta tag i, men vart ska man hitta alla krafter?!

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards