Super Magic

Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Malin Sjöström - 13 augusti 2011 14:15

    Java tar i för att hinna ifatt fåren.


Idag har vi varit hos fåren igen, det där med vallning är ju så skrämmande roligt att det är svårt att hålla sig därifrån!   Java skötte sig riktigt bra stundtals & riktigt illa emellanåt, så nu är det dags att kalla in proffsen! Jag vet inte hur jag ska bryta henne i vissa situationer, samtidigt som vi faktiskt har kommit ett steg framåt idag då jag kunde vara på ena sidan fårflocken & hon på den andra, något som inte alls har funkat förut, plus att hon lyssnar MYCKET bättre nu än hon gjort tidigare. Men ändå, jag känner att jag vill ha lite experthjälp nu.


  Rutinerade vallhundar har inga problem att hoppa över fårstängslet.


Nu är hon helt slut, hon ligger som klubbad i köket & vägrar röra sig.   Passar mig ganska bra då jag kan slappa & göra saker som hon tycker är tråkiga, perfekt!


Om allt går min väg så kommer jag snart att få träffa en gammal favorit, en liten brun-vit dam som jag förälskade mig i för några år sen & inte har kunnat glömma sen dess! Låt oss bara hoppas att allt går vägen!


Igår eftermiddag gjorde jag den här filmen till minne av min kung.   Jag saknar honom så grymt mycket, samtidigt som minnet av honom stärker mig, för utan hans hjälp hade jag aldrig vart här jag är, jag har honom att tacka för så mycket. Jag glömmer honom aldrig, han finns i mitt hjärta, nu & för alltid.


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards