Super Magic

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Malin Sjöström - 2 augusti 2011 14:00

 

Idag var det den stora dagen, dagen då Java skulle få valla för första gången!   Första omgången gick det inte så bra, hon var rädd för fåren & stundtals så var det de som vallade henne istället för tvärtom, haha. Det blev inget filmat från första passet utan då försökte min lillebrorsa ta lite kort, det bästa ser ni ovan.


Efter en fika & lite vila så gav oss ut till fåren igen & denna gången gick det mycket bättre! Java smyger inte så mycket på dem än, utan det blir mest spring, men till att börja med vill jag att hon ska tända ordentligt på fåren & inte bara rädd för dem, när det funkar bra så blir det mer regler.   Ett får blev kan ensamt ute & det var inte det lättaste att få in det! Det var en irriterad tacka vill jag lova, men till slut fick vi in henne också!   Vid vissa tillfällen började hon skälla & jag vet inte riktigt varför, kanske beror det på frustration?


Ni som är kunniga inom vallningen får gärna titta på filmen & säga vad ni tycker! Ni andra får självklart också göra det om ni vill!  


Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards