Super Magic

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Malin Sjöström - 14 augusti 2011 17:49

 

Idag har vi umgåtts med massa hundar, först en långpromenad längs frödingleden tillsammans med 3 kompisar till mig & deras 4 hundar, en promenad som tog 2 timmar! Jag måste ju erkänna att jag var tröttare än Java när vi kom hem, hmm, dags att bygga upp konditionen, måste bara bli frisk först. Under den promenaden så trodde jag att Java skulle få leka av sig ordentligt, men det var ingen som ville leka med henne.   Så istället för att busa så sprang hon fram & tillbaka för sig själv & efter typ halva sträckan så sökte hon jättemycket kontakt med mig & bad om att få leka. Tänk att det ska vara så svårt att hitta hundar som verkligen vill leka med henne, det är nog bara Ella & Sören som ALLTID vill leka med henne.


Efter långpromenaden åkte vi hem & fixade mat & åt, något jag verkligen behövde, & sen var det dags för nästa hundmöte. Min gamla favorithund från hunddagiset behöver dagmatte så jag ringde dem & erbjöd mig, så det var dem vi träffade. Sirpa (bilden) var större än jag minns henne, men å andra sidan är hon numera 7 år, inte 2 år som hon var då...   Hon var också mycket lydigare & lugnare nu än då & eftersom det inte var några som helst problem mellan henne & Java så har jag nu blivit dagmatte igen!   Redan imorrn drar "allvaret" igång, härligt! 

Presentation


Malin - innehavare av kenneln Super Magic, & ägare till bc'n Java & lundehunden Rally

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards